Northernlights Skrevet 21. september 2008 #1 Skrevet 21. september 2008 Jeg blir mer og mer filosofisk jo eldre jeg blir, og tenker veldig ofte på at alt har en mening, selv om vi kanskje ikke ser det der og da. Du som leser dette, er spesiell, og har et liv som betyr noe for noen. Om ikke for så veldig mange, så betyr du noe for noen. Det er ingen som ikke betyr noe som helst for et eller annet menneske. Det er jeg hellig overbevist om. Folk har kommet og gått inn i mitt liv, helt fra den dagen jeg ble født. Og sånn er det med deg også. Noen er i livet ditt en kort periode, andre lengre. Jeg har mange gode minner fra folk jeg bare har møtt noen minutter, mens andre minner er vonde. Selv fra personer som kalles venner, har det vært vonde minner. Episoder jeg aldri glemmer. På godt og vondt, helt fra barndommen og til i dag. Jeg har blitt såret av setninger bestående av mindre enn 10 ord, og jeg har blitt løftet opp av setninger som har hatt enda færre ord. De gode ordene kom fra blandt andre en vilt fremmed alkoholiker på rutebilstasjonen i Trondheim, og fra en kreftsyk tante. En gammel nabo, eller ei venninne. Ord fylt av omtanke, kjærlighet og takknemlighet, som jeg har gjemt i hjertet mitt, og tar fram når livet virker vanskelig og mørkt. Ord kan nå langt! Derfor har jeg og du et ansvar. Et ansvar for å være et godt medmenneske, selv for de du kanskje bare snakker sammen med på bussen, i butikken, på helsestasjonen eller i jobbsammenheng. Det vi sier til et annet menneske kan være i den personens hjerte hele hans eller hennes liv. Stygge ord er som giftige piler, som borer seg inn i hjertet, og aldri helt forsvinner. Disse ordene lager arr som det siver smertesaft fra veldig lenge. Noen ganger er et smil nok. Når smilte du sist til en fremmed dame eller mann, som så ut til å trenge et smil? Smiler du til fremmede? Jeg prøver. Jeg vil ikke gå rundt og se ut som ei sur kjerring i andres øyne, så jeg prøver å smile til folk når jeg får øyekontakt, selv om de bare går forbi meg på kjøpesenteret. Jeg har ikke gått av skaftet =o) (er det ikke det det heter??) Jeg ville egentlig bare få titte innom og si at det er så utrolig mange her som for meg er totalt fremmed, men som med varme ord i PM eller på MSN har betydd utrolig mye. Når jeg har stått i den mørke tunellen, har du kommet med ei lykt. Når jeg har hatt det vondt, har du oppmuntret meg. Og når jeg har følt meg alene, har du tatt hånden min. Takk!! Noen ser ut til å forstå meg bedre enn jeg forstår meg selv, og du vet jo selv hvem du er, du der ute. Du; Spesielle menneske som jeg egentlig ikke kjenner! =o) Takk! Akkurat deg vil jeg sende en god klem i "amerikanatta", og si at du betyr noe for meg, og at jeg håper du har en god dag i dag! Klem fra
Gjest Skrevet 21. september 2008 #2 Skrevet 21. september 2008 Kjære Perlen! Denne morgenen har vært kjip, og i dag trengte i alle fall jeg å lese akkurat det du skriver her ) Takk for at du er du!! Sender deg en kjempeklem!!
Mom2Two Skrevet 21. september 2008 #3 Skrevet 21. september 2008 Dette hadde vi alle godt av å lese, tusen takk:-)
RachaelRay Skrevet 21. september 2008 #4 Skrevet 21. september 2008 Så utrolig flotte ord Northern!! Du er så flink til å skrive :-)
PAVEEL Skrevet 21. september 2008 #7 Skrevet 21. september 2008 vet du noe...disse ordene ble faktisk veldig viktige for meg nå, i går fikk jeg en reaksjon etter alle tingene som har skjedd i det siste, gråt som en unge i flere timer. men har troen på at det var sjelen min som tømte seg, og at ting kommer til å bli lettere nå fremover, psyisk, å slippe å fortrenge ting. regner ikke med at du har fått med deg noe av det;-) men disse ordene var gode:-) viktige å huske på fir alle og enhver:-)
Northernlights Skrevet 21. september 2008 Forfatter #8 Skrevet 21. september 2008 Det er godt å gråte, selv om det gjør vondt. Merkelig, men sånn er det jo. =o) Og dere som har svart, er noen av dere som betyr så utrolig mye for akkurat meg. Selv om noen skifter nick, så vet jeg jo hvem du er, og takker ydmykt fra et sted langt inni hjertet. 2gutta+elida: det er når det er vanskeligst at det bare kan gå èn vei: OPP! =o) klem fra
mitt-skjønne-trekløver Skrevet 21. september 2008 #9 Skrevet 21. september 2008 Er så enig, så enig Og vet du du er et av de "ukjente" menneskene som har berørt meg mest. Tenker ofte på det. Du er så flink å sette ord på ting, og virker som du er så sterk både i deg selv og troen. Håper ting går bra for deg og dine. Mange klemmer
Northernlights Skrevet 21. september 2008 Forfatter #10 Skrevet 21. september 2008 Tusen takk. Du skal vite at akkurat det setter jeg veldig stor pris på! =o) Hvis jeg betyr noe spesielt for en eneste person, så føler jeg meg rik.
Dozer Skrevet 21. september 2008 #11 Skrevet 21. september 2008 Du er så utroliug flink til å skrive! Har ikke "snakket" med deg så mange ganger, men bare å lese innleggene dine hjelper av og til! Har hatt en litt kjip dag i dag, så når jeg leste innlegget nå satte det virkelig igang "vannverket" mitt og nå føler jeg meg mye bedre! Tusen takk for innleggene dine, tror ikke du aner hvor mange som setter utrolig stor pris på dem!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå