Nullenusken Skrevet 20. september 2008 #1 Skrevet 20. september 2008 I det siste har jeg hatt mye småkramper i bena.... De sentrerer seg ofte omkring kneet, og sprer seg ned leggen og opp låret.... Er foran på kneet, bak på leggen, og bak på låret.... Er hovedsakelig når jeg legger meg om kvelden at det starter... Noen ganger trøbler hofte og ankel/fot også, men det er skjelnere.... Hva kan dette komme av?
2stk*perfekteBarn Skrevet 21. september 2008 #2 Skrevet 21. september 2008 Min jordmor sa at da hadde jeg mangel på magnesium, så nå har jeg vært på apoteket og kjøpt dette. Det hjalp faktisk litt når det hadde gått noen dager. Hun ba meg ta to tabletter om dagen i fem dager og deretter en tablett daglig. Jgg har fremdeles kramper en gang i blant men langt ifra så mye og ofte som tidligere.
Vil Skrevet 21. september 2008 #3 Skrevet 21. september 2008 Å, sier du det, magnesium. Har også sånne kramper. Får gå på apoteket jeg også da! Takk for tips! Er det noe vi får fordi vi er gravide? Altså, trenger man mer magnesium da? Her i gården spises det minimalt og veldig snevert for tida, sliter med kvalmen. Hvilken mat er magnesium-rik?
Vil Skrevet 21. september 2008 #4 Skrevet 21. september 2008 Søkte på dette på nettet, og fant: http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=322886 Dette var jo meget opplysende, magnesiummangel gir altså kramper i bena men også kvalme og tap av appetitt.... Huff og huff, nå skal jeg i allefall skaffe meg dette mineralet. Det står også at gravide trenger mer magnesium enn andre.
Nullenusken Skrevet 21. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 21. september 2008 Dette høres logisk ut alt sammen, men det eneste problemet er at jeg er ikke gravid ennå....... Men kan det være pergotime-kuren som kan forårsake noe?
Nullenusken Skrevet 22. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 22. september 2008 Ingen som vet? Kan det være pergo'en?
Vil Skrevet 22. september 2008 #7 Skrevet 22. september 2008 Aner ikke. Sikker på at du ikke er gravid da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå