Anonym bruker Skrevet 20. september 2008 #1 Skrevet 20. september 2008 Er Andreas oppbrukt? Bestefaren min heter Andreas og jeg har sagt siden tidlig barndom at det skulle min sønn hete. På 70-tallet var Andreas ikke så motenavn som det er nå. Er det litt oppbrukt. Hvilke assosiasjoner får dere av navnet?
Anonym bruker Skrevet 20. september 2008 #2 Skrevet 20. september 2008 vet ikke om det er 'oppbrukt' jeg... det synes jeg ikke du trenger aa bry deg om heller igrunn om du liker navnet! jeg kjenner en idiot som heter andreas, derfor har jeg ingen positive assosiasjoner til navnet, men det betyr langt ifra at det er noe stygt navn:)
Anonym bruker Skrevet 20. september 2008 #3 Skrevet 20. september 2008 Synes det er et veldig fint navn:) Er jo et ganske vanlig navn, men hva har vel det å si hvis en liker det. Vurderte det selv til sønnen vår..
Sofia-hjertet mitt<3 Skrevet 20. september 2008 #4 Skrevet 20. september 2008 Hmm... føler at det var oppbrukt for ca 10-20 år siden jeg, så ikke noe i vegen for å bruke det nå... Ikke noe spesielle assosiasjoner, og jeg syntes det er fint jeg
prebs Skrevet 21. september 2008 #5 Skrevet 21. september 2008 Et pent navn: ) Jeg synes det er et klassisk navn som ikke går av moten, og det er koselig med oppkalling, så gå for det! Andreas var nummer 15. på navnetoppen i 2007 med 369 nye Andreas-er.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2008 #7 Skrevet 21. september 2008 Andreas er et flott navn,og ikke oppbrukt. Synes ikke det er et typisk motenavn,men et navn som alltid kommer til å bli brukt av den enkle grunn at det er nydelig. Når jeg tenker motenavn,tenker jeg mer Elias,Sander,Lucas osv.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2008 #8 Skrevet 21. september 2008 Andreas er et flott navn. Synes Martin, Henrik, Mathias og Philip er mer typiske motenavn enn Andreas. Synes annenhver guttonge heter det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå