Makko med to små gutter Skrevet 20. september 2008 #1 Skrevet 20. september 2008 Har en liten plugg på 5 uker(nærmer seg 6 kg!) som gjerne vil ha mat minst to ganger pr natt. Legger han engang mellom elve og ett (litt avhening av når han er våken på kvelden). Da er han god "opptanka". Men våkner nesten alltid 3-3.5timer etterpå. Så er vi tidelig i seng har vi 2 nattamminger før vi står opp klokka ni. -Gutten nekter å ligge på soverommet lenger enn det, selvom han både er mett og tørr, -så noen form for døgnrytme har han... Det må sies at han er utrolig flink, han spiser og så lenge han har fått nok mat har jeg aldri trengt å tatt han opp igjen, men han kan bruke lang tid på å sovne igjen (opptil en time kan han ligge i senga si å knirke før han sovner). Noen tips om hvordan jeg kan redusere antall nattamminger?
Sjokoladekaka Skrevet 20. september 2008 #2 Skrevet 20. september 2008 5 veker? Han er for liten til det endå
Makko med to små gutter Skrevet 20. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 20. september 2008 Hvorfor det? Han har jo helt klart døgnrytme, og har jo mang engang hatt soveøkter på opptil 6timer (men desverre har dette kun skjedd engang på natt). Spørsmålet er jo bare hvordan jeg kan for lagt opp rutiner som gjør at han sover lenger på natta... -Hadde ikke tenkt på noen "skrikekur" som skulle funke på 3 dager nei.
Sjokoladekaka Skrevet 20. september 2008 #4 Skrevet 20. september 2008 Ha tålmodighet:) Det går seg til:) For klarlagte rutiner så tidleg, er litt urealistisk. Og sjølv om ungen søv i opptil 6 timar ein eller annan gang, så er ikkje det nok til å tru at kvar natt skal kunne bli sånn etter berre 5 veker. Det er no du begynner såvidt å merke at der er litt rutine i ungen sine vanar. Samarbeid med ungen. Der er litt vanar på veg. Led ungen i den retninga du vil:)
Makko med to små gutter Skrevet 21. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 21. september 2008 >Led ungen i den retninga du vil:) -Det er jo nettopp dette jeg lurer på, hvordan gjør jeg det? Foreløpig vekker jeg han aldri for å gi ham mat (eller noe), men jeg har jo mulighet til å holde han våken lenger når han er våken, gi han mer/oftere mat etc. Spørsmålet er da hva jeg bør gjøre for å på sikt mer søvn på natten...
Gjest Skrevet 21. september 2008 #6 Skrevet 21. september 2008 Med begge mine fikk jeg beskjed om å vekke de hvis de sover lenger enn 4 timer i strekk på dagtid. Hvis din sover i 6 timer (?) i strekk på dagtid, så er det kanskje en begynnelse å vekke ? Snuppa mi er snart 7 uker og spiser i 3-tiden, vi står opp 06.30, da får hun også mat. å det ee
Gjest Skrevet 21. september 2008 #7 Skrevet 21. september 2008 Hmmmmm, hva skjedde ?? hehe Hun spiser jo 2 ganger om "natten" hun også. kl. 03 og 06.30-07
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå