pilutta Skrevet 20. september 2008 #1 Skrevet 20. september 2008 Jeg er 12 uker gravid og ved 5 ulike tilfeller har jeg spist "Big Bite"-baguette med pepperonipølse.......Dette er mitt tredje svangerskap og jeg kan ikke tro at jeg ikke tenkte på listeria-smitte når jeg spiste dette! Nå ble jeg så nervøs altså, ble ikke dårlig eller noe etterpå, men tenk om jeg har skadet fosteret? Hva tror dere? er det fare på ferde?
mn73 Skrevet 21. september 2008 #2 Skrevet 21. september 2008 grunn til at man ikke skal spise spekemat, e faren for smitte. Det er i utg pktet ikkenoen fare, men det oppstår hyppigere i spekemat enn i annet kjøtt pga måten det tilberedes på. Det tas jevnlig bakterie prøver ved slakteriene, og i Norge har de strenge regler, men feil kan oppstå. Faren for skader er liten, men du bør kanskje gå over til noe annet pålegg )
Gjest Skrevet 21. september 2008 #3 Skrevet 21. september 2008 Gjort er gjort, og spist er spist. Ungen har det nok heilt fint skal du sjå! Vil heller tru at det er verre for den lille at du går og engstar deg. Det er svert skjelden at listeria dukkar opp i maten her til lands. Sjølv om det finns tilfeller. Hysterien rundt kva vi kan og ikkje kan ete som gravide er masse verre, enn sjangsen for å bli dårlege av maten. Sjølv har eg ete akkurat som før, men ikkje alkohol. Spekemat derimot, har det blitt ganske masse av:P Og ungen har det heeeeilt fint!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå