Gå til innhold

Dere som har flere barn, og som har vært igjennom fødsler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan var fødsel nr 2 i forhold til fødsel nr 1? Jeg har en gutt på nesten 7 mndr, og er ikke gravid igjen, men tenker jo å bli det engang....så ønsker å høre hvordan dere opplevde det.

Er det slik at første fødselen ofte er mindre vond enn de påfølgende? Vet jo at den første som regel tar lengre tid.... Jeg synes min fødsel var dritvond, og tenker at om det blir verre kan jeg neppe overleve. Har jo glemt litt av den nå heldigvis, men trodde seriøst at der og da skulle hele jævla ryggen min smuldre opp i bittebittesmå biter. Ble for sen til å få epidural, og fikk da fødespinal....den virket vel på underlivsmertene kanskje, men virket ikke det dugg på ryggen iallefall, og det var jo der jeg hadde smerter jo. Mulig jeg kan ha hatt bekkenløsning, og det kan være årsaken til at det var så grusomt....var delvis sykmeldt de 4 siste månedene pga ryggsmerter/bekkenproblemer ( kjenner jo smertene i ryggen ofte ennå )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hadde epidural med første, men rakk det ikke med andre. Andre fødsel var allikevel MYE bedre. Vondt ja, men andre fødselen var en drømmefødsel. Fødte 25 min etter at vi parkerte bilen, og det var jo helt greit :) Med første var jeg innlagt i 15 timer før han kom.. Presset i over 1 time med eldste, og rivnet litt, vesla kom på 4 press, og jeg slapp å sy. Har hatt bekkenløsning sammenhengende siden jeg var 10 uker på vei med første, men tror ikke det har hatt noen innvirkning på hvordan fødselen var..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...