Shabby Cheap Chic Skrevet 20. september 2008 #2 Skrevet 20. september 2008 Veit ikke hva som er lov, men jeg hadde skrivd (hehe) lagd.. Kan man ikke skrive dialekta si da? Eller er det ikke sånn.?? Sikkert noen lærere her inne...
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 20. september 2008 #3 Skrevet 20. september 2008 Jepp, fra bokmålsordlista OM TILSLAGET ARTIKKEL FRA BOKMÅLSORDBOKA (offisiell rettskriving) Tilslagsord: Bøyingsform Oppslagsord lagd adj m/f ubestemt form, entall, normert lage lagd adj intetkjønn, ubestemt form, entall, normert lage lagd verb perf-part normert lage lage v1 el. v3 (av lag) 1 skape, forme l- et kunstverk / l- en kake / l- en flekk på duken 2 ordne, forberede hun l-t det slik at alle ble tilfreds(e) / refl: det l-r seg (bra) for dem det går godt for dem / refl: de holdt på å l- seg til å reise http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/ordbok.cgi?OPP=lagd&bokmaal=S%F8k+i+Bokm%E5lsordboka&ordbok=bokmaal&s=n&alfabet=n&renset=j
Gjest Skrevet 20. september 2008 #4 Skrevet 20. september 2008 thænk juu. Stirrer seg blind, tviler - selv om en veit en har rett.. Etter ei god flaske masi funker ikke hjernen. Litt paradoksalt at jeg da lager presentasjoner for foreldremøtet førstkommende tirsdag.. jaja, skål på den , dere!
Gjest Skrevet 20. september 2008 #5 Skrevet 20. september 2008 døh..hehe JEG ER lærer..hehe (med litt promille akkurat nå..) (Og veldig trøtt)
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 20. september 2008 #6 Skrevet 20. september 2008 Bare chardonnay her, men det duger. http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/ordbok.cgi?OPP= Denne linken legger du i favoritter, så kjekk å ha.
Gjest Skrevet 20. september 2008 #7 Skrevet 20. september 2008 herregud, masi du.. ikke idag. petit chablis er idag rød på fredag hvit på lørdag..hehe
Gjest Skrevet 20. september 2008 #8 Skrevet 20. september 2008 det er vel forresten deg som ikke tåler den røde særlig bra?
Piri Skrevet 20. september 2008 #9 Skrevet 20. september 2008 Det heter laget. Jeg måtte sette meg med ryggen til menyen på en kafe bare fordi alt var hjemmelagd. Irriterte meg grønn!
Tokatter_USA Skrevet 21. september 2008 #10 Skrevet 21. september 2008 Trodde man kunne si begge deler.
hysterika Skrevet 21. september 2008 #11 Skrevet 21. september 2008 Jeg er også lærer :-) Du kan skrive lagd, men det er ikke så vanlig. Hvis det er til et foreldremøte, ville jeg skrevet laget (tenk hvis alle foreldrene tror at du har skrevet feil! hi, hi!.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå