Anonym bruker Skrevet 20. september 2008 #1 Skrevet 20. september 2008 Når vi skal gjøre noe av oppussing hjemme så er han alltid med og handler det vi trenger for og få jobben utført, nå har gulvbelegget ligget i 2 uker på stua og han sier han skal ta jobben når jeg slutter og mase. Han oppfører seg som en drittunge, har kranglet i kveld og når jeg spørr hvorfor han bor sammens med meg og ungene så sier han at han vet ikke??? herregud trodde man bodde sammens med noen fordi man elsket personen og ville stifte familie med! Har tidligere en gang gått til familierådgivning og det funket, men terapeuten sa at han måtte gjøre de arbeidsoppgaver i hjemmet som han følte for og var det ikke nok for meg så burde jeg vurdere hva slags fremtid jeg har med denne mannen, men er det ikke slik i et forhold at man skal ta og gi? Jeg elsker jo ikke og vaske gulv og rydde her hjemme, men er det ingen av oss som gjør dette så kommer det jo til og se ut som et narkoreir til slutt og barnevernet kommet og henter de skjønne ungene våre. Holder på og bli gal og avtalen om at vi skulle se en film og kose oss i kveld er allerede brutt da han begynte og spille playstation 3!
FuckFace Skrevet 20. september 2008 #2 Skrevet 20. september 2008 Kanskje du skal begynne å legge gulvet selv? Står det i regelboken din at det er mannen som skal legge gulv og kvinnen som skal vaske? Bytt om på reglene dine... Legg gulvet selv, vask dine og barnas klær, rydd din side av sengen og la han få gjøre det han vil og se hvor lenge det varer. Tipper han legger gulvet selv etter 10 min. når han ser at du gjør det "feil"...
Anne-B. Skrevet 20. september 2008 #3 Skrevet 20. september 2008 "men terapeuten sa at han måtte gjøre de arbeidsoppgaver i hjemmet som han følte for og var det ikke nok for meg så burde jeg vurdere hva slags fremtid jeg har med denne mannen" Nei GUD FORBY at man skal prøve å gjøre en innsats i heimen! Var denne terapeuten en mann? En lat en i tillegg? Og hva mannen din angår, så høres han ikke bedre ut. Et hjem er en felles investering, og det er trist når den ene ikke vil investere like mye som den andre.Å la være å legge gulvet bare fordi du prøver å få prosessen i gang, er rett og slett barnslig. Du kan ikke like så greit gjøre det selv? Eller få noen andre til å hjelpe deg?
Anonym bruker Skrevet 21. september 2008 #4 Skrevet 21. september 2008 jeg hadde en slik mann, og jeg gjorde som hun over her sa ;-) jeg reiv opp gammelt gulv, og stablet det rundt senga der han lå og sov til langt utpå dag hver helg...... og da ble det reaksjon ja..... virker som mannen din er i trassalderen hehe....... elsker du ham?
Anonym bruker Skrevet 21. september 2008 #5 Skrevet 21. september 2008 Forstår at problemet egentlig ligger på et litt annet plan, men jeg kan ikke dy meg. Hvorfor forventer du at han skal legge det nye gulvet? Kan han det bare fordi han er mann? Jeg skal si deg at du kan det nok like godt. Ikke klag på at gulvet ikke blir lagt, gjør det selv. Dette er noe jeg aldri har klart å fatte, at så fort en har en mann i hus, så er det normalt/legalt å klage over at en ønsker oppussing, "men mannen gidder ikke/gjør ingenting". Gjør du det da? Klag heller over deg selv. Hilsen alenemor, som gjør absolutt alt selv, både oppussing, rydding, vask, snekring osv osv osv. Kan ikke si jeg elsker alt dette, men skal det bli gjort, så er det bare å gjøre det;)
Anonym bruker Skrevet 21. september 2008 #6 Skrevet 21. september 2008 Hva med å legge ut en annonse på finn.no - håpløs mann selges for billig penge..?;o)
dama Skrevet 21. september 2008 #7 Skrevet 21. september 2008 DET hadde jommen meg jeg gjort! innmari kjipt bare at jeg ikke kommer til å få muligheten til å gjøre det.. mannen min er alt fra håpløs...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå