Gå til innhold

var på ultralyd på tirsdag


dumme mamma

Anbefalte innlegg

Skulle sjekke om jeg måtte ta keisersnitt, men nå alt klart for vanlig fødsel. Men foreløpig ligger han i seteleie, må på vurdering igjen i uke 37 om han ikke snur seg før.

 

Han var 1700g. sa hun og lå 8% over gjennomsnittet, men her inne står det at de i uke 31 veier ca. 1300g. Så vet ikke om han er stor, eller om jeg har rett og terminen er feil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra alt er klart for vanlig fødsel, håper han snur seg etterhvert :-) Vekten er inne er bare tull, ligger litt over det, så han er nok helt normal!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes vekten virker helt fin jeg. Med Leni hadde jeg vektestimering annenhver uke.

 

Leni var i uke 22: 592g. Da var hun 90% over gjennomsnittet. Noe som var kjempebra siden de ventet at hun kom når som helst. På Haukeland forsøker de ikke å redde barn før de er over uke 24, de prøver ikke å stoppe fødselen en gang. De sjekket at det ikke var fare for mitt liv, og så måtte jeg bare vente og håpe at det gikk fint. Men jo større og sterkere babyen er, jo bedre sjanse til å overleve.

 

Jeg har ikke skrevet ned alle vektestimeringene, men disse er de jeg har:

uke 25: nesten 1000g

uke 27: 1180g

uke 29: 1643g

 

Jeg hadde en kontroll til i uke 31, da ble det bestemt at jeg kunne føde normalt. Jeg husker ikke vekten da, men den var ganske lik fødselsvekten. Hun ble født i uke 32, 2340g.

 

Leni var en skikkelig turbo i magen. På hver ultralyd var det gjetting om hvordan hun lå, men hodet eller rumpen ned. Hun snudde seg veldig ofte. På UL i uke 31 lå hun med rumpen ned, da fødselen begynte uken etter hadde hun heldigvis snudd seg. Noen babyer liker å turne litt rundt inni der. Forhåpentligvis snur han seg pent rundt med hodet ned til fødselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, da får vi bare vendt å se når han kommer. Er nå egentlig over 2 mnd. igjen da.

 

Han har ligget med rompa ned en god stund nå, lå på skrå en stund, men forhåpentligvis snur han seg snart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...