dumme mamma Skrevet 20. september 2008 #1 Skrevet 20. september 2008 Var bernet stort og ble det keisersnitt? HAr ikke snudd seg ennå men er bare i uke 31 ennå. Var selv født i seteleie. Fødte dere på vanlig måte?
Gjest Skrevet 20. september 2008 #2 Skrevet 20. september 2008 Hei. Vi har hatt setefødsel her med yngste jenta. Hun var tett under 4 kg. Vi fikk tett og god oppfølging på sykehuset i tiden før fødselen. Der ble det blant annet tatt ultralyd for å estimere hvor stor babyen var. Hvis babyen er over 4 kg så ville det blitt keisersnitt uannsett her på vårt sykehus. De bommet med en kilo, de trodde hun var tett under 3 kilo. Vi hadde vanlig fødsel. Jeg hadde i utgangspunktet bestemt meg for å gjøre alt for å unngå keisersnitt. Her får man automatisk epidural ved setefødsel. Det er ikke fordi de er mere smertefulle, men fordi at sjansen for en komplikasjon der de må bruke tang for eksempel er en tanke høyere enn ved normal fødsel. Vi hadde kjempe fin setefødsel. Leger og jordmødre som var med sa at det var den enkleste setefødselen de hadde vært med på, og de hadde alle lang fartstid. Håper du får en like fin fødselopplevelse som jeg. Babyen kan fort snu seg i siste liten altså. Masse lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå