Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du, ser inne på anonymsiden at du har en katt som bare spyr av alt mulig også.

Hvilket for hjalp for dere?

Vi har funnet et for som fungerer, problemet er bare at når kattene her får det foret spiser de så store mengder at jeg faktisk ikke har råd til å kjøpe det i lengden. (går kattefor for ca 2500 hver mnd)

Pusen her kan heller ikke spise noe annet enn KUN det foret, ikke tunfisk eller noenting, han bare spyr av det også fordi han da spiser for fort, så kommer alt opp igjen.

Dyrlegen har ikke noe svar til oss og vi har forsøkt alle mulige rare remedier.

Så kanskje noe så enkelt som nytt for kan være redningen for gamle pus?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Så trist å høre at din katt ikke har det så bra.

Min katt, Brutus, han har sarte slimhinner og dermed tåler han ikke mat som er i gele, olje etc.

Så hans våtfor er dermed det vi mennesker bruker som pålegg, som feks makrell i tomat, tunfisk i vann (ikke olje eller gele!), krabbepostei etc.

Tørrforet jeg bruker er Royal Canin Sensible 33. Jeg har som sagt fire katter og alle kattene får lik mat (ellers blir det bare tull og sjalusi) så det merkes jo i kosten.

En tikilos sekk koster ca 600,- (dess større sekk dess billigere blir det, 4 kg koster feks 330,-) og den varer i 2 mnd hos meg.

Hvis han spiser for mye på en gang, så bør du ta deg litt tid ved måltidene hans og gi ham litt og litt om gangen, slik at han ikke sluker det. Hvis han har en sart mage så vil han da kaste opp hvis han får for mye mat.

Jeg håper dette kan være til hjelp for deg og pusen din! =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...