su-su-susa-i-hodet m/rampegutt Skrevet 20. september 2008 #1 Skrevet 20. september 2008 Når er det ikke greit å vise seg naken for ungene lenger? Okei, kanskje litt tvilsomt formulert, hehe.. Jeg mener å ha med på badet når jeg dusjer og lignende. Mini er bare 6 mnd, men kom til å tenke på det her en dag.
Bøggly Skrevet 20. september 2008 #2 Skrevet 20. september 2008 Er det noen bestemt aldersgrense på det da? Regner med at barna setter den grensa selv jeg.......at de ikke lengre vil være på badet når mamma/pappa dusjer. Min 7 åring bryr seg i alle fall ikke enda. Braser inn og utretter det han skal før han fykter ut igjen. Naturligste ting i verden.
wirre;o) Skrevet 20. september 2008 #3 Skrevet 20. september 2008 ja, det må kanskje være litt opp til ungene... men på en måte ikke heller.. nakenhet er naturlig, men barn og voksne må jo få sette sine egne grenser. klarer egentlig ikke svare på sprøsmålet ditt. hjemme hos min familie tror jeg det aldri har vært noe tema. der har vi ett liberalt forhold til kropp og nakenhet. så min kjære elskede kan fort bli litt blyg med oss.. han har vokst opp med noe mindre nakenhet for å si det slik..
su-su-susa-i-hodet m/rampegutt Skrevet 20. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 20. september 2008 Hihi =D Vi bor ganske usjenert til, og min kjære mann har en (u)vane(?)med å vase rundt i nettoen etter en dusj.. Tenkte bare fremover noen år; -barnehage- og alt det rare barn sier.. )
Eve Dallas Skrevet 20. september 2008 #5 Skrevet 20. september 2008 Har nok ikke sånne sperrer, men hvis dagen kommer da barna gir utrykk for at de blir forlegen så skal jeg heller dekke meg litt til. Man skal ikke trykke nakenheten opp i ansiktet på noen heller akkurat.
Anne-B. Skrevet 20. september 2008 #6 Skrevet 20. september 2008 Jeg tror ungene fort sier i fra når de syns det begynner å bli ekkelt.
Økologisk_knekkebrød Skrevet 20. september 2008 #7 Skrevet 20. september 2008 Når en eller begge ikke lenger er komfortabel med det må man ta hensyn til det, enten det er barnet eller den voksne. Aner ikke når det kommer til å skje.
Gjest Skrevet 20. september 2008 #8 Skrevet 20. september 2008 min er bare 22mnd enda, men jeg tenker at når hun er en tre fire da er dte greit å få være alene i dusjen osv. nå er hun jente og jeg er jente så det vil jo selvsagt være mer naturlig at hun ser meg naken enn pappan, men trenger ikke stå å se på meg mens jeg dusjer lenger da. om det er fordi jeg vil føle det ukomfortabelt vet jeg jo ikke enda, men jeg kan hvertfall si at i løpet av de fem årene jeg har jobbet i bhg så har jeg hørt maaaaaang detaljer om mammanes og pappanes underliv, og sånne ting trenger ikke min datter å spre i bhg sin. hehe men selvsagt, jeg kommer ikke til å kaste henne ut av badet bare fordi jeg er naken. og jeg kommer ikek til å gjemme meg bort for henne og neste mann, men synes det er forskjell på at å bli sett på mens man dusjer og mens man kler på seg av en eller annen grunn.
wirre;o) Skrevet 20. september 2008 #9 Skrevet 20. september 2008 enig meg deg, snart to midtpunkt og meg:) jeg er som sagt fra et liberalt hjem når det kommer til nakenhet. Men rett til privatliv er jo en selvfølge. Jeg var ikke med pappa på badet da jeg var 15, men han kunne gå i gangen mellom badet og deres soverom uten at jeg brydde meg om det.. skjønner?
Gjest Skrevet 20. september 2008 #10 Skrevet 20. september 2008 Tror det går seg til selv jeg, kommer til å la frøkna styre det selv Her vandrer vi splitter pine fra soverommet og til badet, etter en dusj osv og føler at det er helt naturlig enn så lenge. Men når tuppa synes det blir ubehagelig så slutter vi jo med det! Frøkna her er foresten 2,5 år.
Sjokoladekaka Skrevet 20. september 2008 #11 Skrevet 20. september 2008 hehe.. eg har tenåringsgut, og har fortsatt ikkje tenkt på å "skjule" meg;) Tenker at det er bra at ungane får eit så naturlig forhold til naken kropp som mogeleg:) Eg kan kjefte på ungane naken, også, dersom det er behov for det;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå