ChellBell - har født! Skrevet 20. september 2008 #1 Skrevet 20. september 2008 Jeg kjøpte Fisher Price sine flaske-sterilisator til å ha i mircobølgeovnen i dag og med den kom det blant annet flasker og smokker. På bruksanvisningen står det at det er veldig viktig å ikke bruker silikon smokkene mer enn 1 mnd! Det må jeg si var helt nytt for meg! Gjelder det alle smokker (silikon)?
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 20. september 2008 #2 Skrevet 20. september 2008 Offa meg så fort jeg glemmer.. Er jo bare 4 år siden jeg hadde baby, og to år før der igjen hadde jeg også en.. Men nå husker jeg ikke helt.. Men kom jo litt minner når jeg leste innlegget ditt. Husker at vi drev og hev smokker og slik etter en viss periode. Mener dette var fordi den ikke var sikker lenger da, etter all koking og bruk, slik at selve smokken kunne løsne og komme i halsen på barnet.. Mener det var grunnen. Noen som husker bedre enn meg????
mamma050308 Skrevet 20. september 2008 #3 Skrevet 20. september 2008 Spurte helsesøster om dette, da småtten nå kun får flaske. Hun sa at så lenge man sjekker smokken før man gir de til ungene kan man ha de lengre enn en måned. Jeg sjekker alltid før jeg gir og har nå brukt smokkene lengre enn en måned.
Gjest Skrevet 20. september 2008 #4 Skrevet 20. september 2008 Ojda... Dette visste jeg ikke... *skummelt*
Gjest Skrevet 21. september 2008 #5 Skrevet 21. september 2008 så lenge gummien er "fersk" og fin er det vel ingen grunn til å kaste de for å kjøpe nye, dette er sikkert noen handelsstanden har funnet på for å selge mer ;o) ser ingen grunn til å bytte de ut uten grunn......men så snart de blir tørre, sprukne e.l kommer jeg til å kaste dem selvfølgelig.
ChellBell - har født! Skrevet 21. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 21. september 2008 Wow, dette var helt nytt for meg! Skummelt, men bra at jeg fant det ut da!! :s Med sønnen min så skiftet jeg aldri ut smokken... Han brukte sammen smokker i sikkert 1.5-2 år! Da skal jeg i hvertfall være VELDIG nøyde på å sjekke og dra i smokkene hver gang hun får den, så hun ikke får noe i halsen! Takk for svar!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 21. september 2008 #7 Skrevet 21. september 2008 Hehe, ja, og d gikk jo bra m han også vil jeg tro..? Men på de nye smokkene jeg fikk her om dagen, står d ihvertfall på pakka at de bør byttes ut etter 1-2 mnd av hygieniske og sikkerhetsmessige grunner.. Så for å være på den sikre siden, er d vel kanskje greit å bytte dem etter to mnd's bruk, selv om d sikkert strengt tatt hadde gått greit å bruke dem lengre..=)
gutteklubben grei Skrevet 21. september 2008 #8 Skrevet 21. september 2008 Smokkene blir faktisk fulle av sikkel og MM/MME ganske fort, så selv om de steriliseres vil jeg tro at det gjærer godt inni der... I praksis tror jeg nok de byttes ut hver måned her fordi de faktisk blir ekle..
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 21. september 2008 #9 Skrevet 21. september 2008 Jeg leste en plass at de burde byttes ut ca hver 6 uke, så det gjorde jeg ihvertfall de 2 første årene, men nå har han den bare på natten så er ikke så nøye på det lengre:-) Anbefaler forresten NUK smokkene til dere som er usikre på hva dere skal velge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå