Gå til innhold

kan en far nekte en mor i å flytte??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor langt kan man flytte før en far kan nekte??

jeg vuderer å flytte fra østfold til alta er det for langt?? flytter da pga skole..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei han kan ikke nekte deg i og flytte...så langt dere ikke har delt omsorg da..?

om dere har delt foreldre ansvar kan du likevel flytte hvor du vil innen norge!!

Skrevet

Nei, han kan ikke nekte deg å flytte hvis du har daglig omsorg (han har samværsrett..). Det du derimot kan være obs på, er at det kommer nye regler på dette fra nyttår, -da kan han nekte deg.

Skrevet

Tror ikke det blir noe av disse reglene jeg.... En kan ikke lenke fast den ene personen for så løpe fritt vilt den ene.....

Skrevet

dette var bare et lovforslag. Har liten tro på at det går gjennom.

en kan flytte dit en vil, innen landets grenser.

Skrevet

han kan ikke nekte _deg_ og flytte, men han kan ta saken til retten og be om hovedomsorgen fordi han mister mulighet til og være pappa og fordi barnet må skifte barnehage osv.

men at han vinner er ikke sikkert, men det er altså det han kan gjøre for og stanse deg

Skrevet

Kan han dra det opp i retten ?? når vi er mitt oppe i en rettsak nå, der jeg mest sansynlygvis vinner.

Hvordan er det??

Skrevet

ja om du vinner uten og si i fra at du har tenkt og flytte så kan han ta opp igjen saken.

men du må jo si i fra at du vil flytte, ellers vil jo retten dømme samvær som ikke du kan overholde...

det vil ikke se himla bra ut at du har tenkt til og flytte når dere allerede er i en rettsak, og det gjør nok mulighetene dine for og vinne mindre.

men snak med advokaten din. han kan nok dette langt bedre en meg.

Skrevet

Oki, det er jo ikke bestemt ennå da:) men frister veldig, og det er jo lenge til jeg må søke på skole uansett, så blir jo ikke en del av planene i en rettsak for ¨å si det sånn.....Far har jo krevd i retten atjeg skal flytte pga miljøkjiftning så da er det jo han som har fått meg på de tankene også.. er jo dumt av han å kreve i retten at jeg skal flytte ut av komunen der jeg bodde også skal han nekte meg å flytte ditt? da snakker han jo bare mot seg selv.

Og det er den eneste muligheten for at jeg kan bli detjeg vil bli her i verden!

Skrevet

om du får hovedomsorgen nå, og har den fram til skolen begyner til høsten og i tilegg ikke bor i samme skole/barnehage krets som barnfar så stiller han ikke så veldig sterkt ved en eventuel rettsak neste år. fordi barnet uansett må bytte barnehage om hun/han flytter til far.

og han høres ekstremt barnslig ut.

om han krever at du skal flytte og dere bor i samme skolekrets/kommune nå så flytt. så er du friere :-)

Skrevet

Ja han er utrolig barnslig, desverre har ikke hvert annet en krangling i over 3 år nå, slitsomt, men godt han har gått til retten med dette for da har ingen av oss noe mer å krangle om etter saken er ferdig da, vis ikke en av oss anker så blir det jo ny runde igjen...

vi har flytta, men bodde ikke i samme komune fra før heller, men hva skal til for at en far vinner eller får hele omsorgen?

deler retten delt omsorg men at mor/far eventuelt har det fulle ansvartet vis du kjønner??

Skrevet

hva som skal til for at far får hovedomsorgen er vanskelig å si. det dømmes så forsjelig og uten fasit. vær sak er jo individuel. men tanken er jo at far og mor skal ha samme muligheter til og bli hovedomsorgsperson. og at den som er best egnet av de to skal bli det.

mange dommere ser på flytting som en grad av samværsnekt og liker flytting dårlig.

retten skal ikke dømme delt omsorg, retten skal dømme 1 bosted og 1 samværshjem. de kan "tvinge" dere til og ingå et rettsforlik med 50/50 som avtalle, men de kan ikke dømme det.

de kan dømme utvidet samvær.

noen her inne påstår at de vet om saker der det har blitt dømt 50/50, på tross av at det går i mot det som står i barneloven. men jeg har aldri sett noen dokumentsjon på det.

Skrevet

Hva slags miljø vanker du i siden bf krever at du skal flytte til en annen kommune? Og, du ser forskjellen på å flytte til nabokommunen og til Alta eller? Ikke glem at du må være med på å betale reiseutgifter ved samvær da...

Skrevet

Jeg veit ikke jeg, mine venner er helt vanlig og a 4 liv, men påstanden hans er ikke helt i mål!!

Ja selfølgelig veit jeg at jeg må betale det, må jo betale nå også, men da må vi heller dele det i 2...

PENGER ER IKKE ALT FOR MEG; SÅ REISE KLARER JEG Å BETALE ANONYM SÅ VÆR IKKE REDD FOR DET!!!!

Skrevet

Men hvorfor må du flytte så langt da? Finnes ikke den utdanningen nærmere bf?

Skrevet

Hva med å vurdere å utdanne deg litt nærmere pappa`n så får far og barn mulighet til å være sammen. Viktig det også..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...