birrisj05.02.09 Skrevet 20. september 2008 #1 Skrevet 20. september 2008 Noen som har handlet der? Lurer på om jeg skal bestille, kvaliteten er vel bra?
strikkemegihel Skrevet 20. september 2008 #2 Skrevet 20. september 2008 Har handla bodyer, sparkebukse uten fot og sokker der, og må sei at eg syns prisen er oppskrytt i forhold til kvaliteten. Bodyane og sokkane var eg ikkje fornøgd med i det heile, syns dei var stive og dårleg passform. Sparkebuksa derimot var fantastisk, kjøpte den stor og brukte den i over eit halvt år. Men størrelsane der er små, du bør regne en/to størrelser større enn på f.eks cubus.
kreps-76 Skrevet 20. september 2008 #3 Skrevet 20. september 2008 Jeg liker veldig godt bodyene fra nøstebarn, både de i silkeull og de i merinoull Liker best de med ståkrage, da de med knepping/konvoluttåpning kan bli litt vide i halsen. Bodyene er litt dyre, men de er gode og myke, sitter godt på og er solide. De er de plaggene jeg har kjøpt til mine babyer (og når de er blitt større og) som er desidert mest brukt. Defor er de vel verdt pengene! Du trenger ikke mange heller, 2-3 stk.Ull tørker over natten, når du vasker dem om kvelden.Det er viktig å merke seg at nøstebarnklærne er laget av ubehandlet ull, og derfor må håndvaskes eller vaskes på kaldt ullprogram hvis det ikke skal krympe.Størrelsene var små tidligere, men er nå justert, så du trenger ikke kjøpe større enn det som er oppgitt. 56-62=nyfødt.Siden ull er så mykt så kan du gjerne kjøpe litt stort, og bare brette opp på ermene. Men til nyfødt vil jeg anbefale den minste str, de holder i ca 3-4 mnd. Jeg har også kjøpt pysjer, strømpebukser, ullflece, sokker, luer. Til babyer fungerer alt kjempeflott- til større barn anbefaler jeg ikke strømpebukser og sokker i ren, ubehandlet ull da de blir fort hullete pga slitasje og sokkene tover når barna svetter på føttene. Men til babyer går et helt fint, og det er gode plagg. til nyfødt anbefaler: -1-2 bodyer i 56-62, kanskje 1 i 68/74 - pysj str 62 (litt stor i starten,men bruk sokker og brett opp på ermene) Veldig god, babyen blir ikke våt og kald om natten om en tisser gjennom. - ullflecedress, har str 62/68, den er litt stor til nyfødt,men kan også brettes opp.Da trenger du ingen annen vinterdress til babyer, bruk teppe over i bilstolen om nødvendig. Supermyk og utrolig god! - luene har veldig god passform og sitter godt på.Anbefaler dem sterkt, da det ofte er vanskelig å finne gode luer. 50-56 passet i noen uker, 62/68 passet fra nesten nyfødt til kanske 4-5mnd. Hadde i ullsilke og ullfleece, den i ullfrotte har jeg ikke prøvd. -sokker og strømpebukser Jeg har ikke brukt sparkebukse til mine første to, men tror jeg skal kjøpe det nå til vinterbabyen vår. Da kommer jeg til å kjøpe str 56. Ellers kan jeg anbefale soveskinn og babyteppet du kan strikke i nøstebarnbarnet. De har også mange gode strikkeoppskrifter- f.eks omslagsjakken, og flere av luene.
ღ 1 rosa -07 og 1 blå -09 ღ Skrevet 21. september 2008 #4 Skrevet 21. september 2008 Nøstebarn er BEST !! kjempekvalitet, holder lenge, og er varme, gode og mye plagg... har omtrent kun handlet der... Bor like ved en Devoldfabrikk, så handler en del Devold-ull på utsalget der.... sikkert ikke så kjent for mange... har handlet soveskinn, sparkebukser, bodyer, (prøvd alle og er enig med henne over her, at de med ståkrage og knepping er de beste), de hele dressene, ullfrottepyjamasene, sokker, strømpebukser, luer, votter.... jah, d aller meste vil jeg tro... og jeg er kjempefornøyd med alt ! eneste jeg kan si noe på, er de bodyene med konvoluttåpning i halsen, ble litt irritert da de gikk sånn utover og ble kjempevide i halsen..... andremann får arve litt, da jeg kjøpte en del nøytrale klær til snuppa da hun var liiiten... (hvis d blir en gutt da, ellers kan jo bebiss arve alt ) ellers skal jeg kjøpe hentesett der og nytt soveskinn til nestemann d er litt dyrere, men faktisk absolutt verdt d ! anbefales !!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå