Anonym bruker Skrevet 20. september 2008 #1 Skrevet 20. september 2008 en flaske vin eller tar et glass vin når dere har små barn? Hadde jo vært hyggelig å kunne ta et glass vin eller to til maten en lørdagskveld mens minsten sover. Er det akseptabelt eller tenker dere at den ene alltid bør kunne kjøre om det skulle skje noe? Blir jo litt teit å ikke kunne ta et glass vin til maten før ungen er 18 år også.....
Anonym bruker Skrevet 20. september 2008 #2 Skrevet 20. september 2008 Jeg mener det er lov å ta seg en/to glass med øl/vin selv om vi har små barn!! Nå fullammer jeg, og gidder ikke ta sjansen på at han ikke trenger puppen på kvelden selv om han nå sover til fem om morran! Men mener det er helt ok!!
Anonym bruker Skrevet 20. september 2008 #3 Skrevet 20. september 2008 Når den sover, og dere ikke blir fulle, er det vel greit. Hvis noe skulle skje, finnes det taxi... Gjør det ikke selv, fordi jeg er helt avholds. Og det med at en alltid må kunne kjøre; jeg har ikke lappen engang, så jeg kan jo aldri kjøre. Klarer oss fint for det.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2008 #4 Skrevet 20. september 2008 jeg ville vel heller tatt et glass vin eller to til middag når barnet er lite, det går alltids en taxi om noe skulle skje og det handler jo omfor kosens skyld og ikke det å drikke seg påvirket... Det er vel nesten bedre å være edru i helgene når ungen passerer 18, det er jo da man bør være på vakt om de trenger deg, ligger fulle her og der eller andre ting
Anonym bruker Skrevet 20. september 2008 #5 Skrevet 20. september 2008 En blir jo ikke full av å dele en flaske vin. Og det finnes taxi, om "uhellet" er ute;)
Gjest Skrevet 20. september 2008 #6 Skrevet 20. september 2008 på en lørdags kveld når jeg ikke er gravid kan jeg fint ta ett eller to glass vin å kose meg med når snuppa er i seng. og kjøre med ett eller to glass går forsåvidt greit (ulovelig jada) men bor også så sentralt at en ambulanse eller taxi er her på 2 min om noe skulle skje...
Anonym bruker Skrevet 20. september 2008 #7 Skrevet 20. september 2008 Nå lever jeg sammen med en som ikke drikker og jeg gidder ikke drikke vin alene. Så her drikkes det ekstremt sjelden. Men har jeg besøk så kan jeg godt drikke ett glass og det hadde ikke plaget meg om min kjære også hadde gjordt det. Så lenge man ikke drikker så mye at det påvirker oppførselen så syns ikke jeg det gjør noe og skulle noe skje så kan vi jo ta en taxi.. Det å bli skikkelig stupfull syns jeg ikke man skal bli etter at man har blitt foreldre.. hver med eller uten barnevakt.. Selv om man kan trekke grensen litt lengre når man har barnevakt da.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2008 #8 Skrevet 20. september 2008 Det er ikke så alt for lenge dere har kvelden for dere selv, så nyt det mens dere kan! Jeg mener også dessuten at det er minst like viktig (om ikke viktiger) at en av dere er kjørbare når ungene begynner å reise ut på fester og andre ting. Tilgjengelige ungdomsforeldre er superviktig!!! Så nyt et glass rødvin eller to når roen har senket seg i huset og det er bare dere to.........
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå