Gå til innhold

HCG nivaa??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei er det noen som har peiling pa nar HCG er ute av systemet etter en sa?? Vi prover igjen , men er usikker pa om jeg far pos test. Da vet jeg jo ikke om det bare sitter igjen fra sa'n eller om jeg er gravid pa ny. Noen som vet??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, det er vanskelig å si hvor lenge hcg er igen i systemet.tror det spørs litt på når sa'en skjedde, hvor langt du var på vei. Jeg var hos legen og tok hcg prøve da jeg mistenkte at jeg hadde en sa og da viste den at hcg-nivået mitt var på 40, noe som tilsvarer ingenting nesten. og dette var rett etterpå, men i mitt tilfelle tror jeg det hadde å gjøre med at jeg ikke var så langt på vei før sa, kun 4-5 uker tror jeg.

Så tror at den eneste måten du kan finne ut av det 100 % er å be legen ta en ny hcg prøve og se hva den ligger på nå i forhold til tiden det har tatt siden sa'en. Det kan jo henge i en stund, men det sies jo at man er ekstra fruktbar rett etter en sa, noe som stemte ganske så godt i mitt tilfelle. ble gravid omtrent to uker etter.

Men som sagt så er det best å ta en telefon til legen og spørre.

Krysser fingrene for at det blir godt nyheter =o)

Skrevet

A ma si gratulerer sa mye:) Jeg er og litt redd far at jeg skal ha en sa igjen dersom jeg blir gravid igjen rett etter en sa.. men jeg ma bare hape pa det beste...

Skrevet

Som legen min sa til meg etter min sa så skal ikke det at man har en sa spille noen rolle for neste graviditet...noe jeg selvfølgelig ble glad for å høre, men forstår veldig godt at tankene flyr når man har opplevd noe slikt. Det gjorde det også hos meg og ligger der vel egentlig enda, selv om jeg nå er omtrent halvveis.

Jeg leste en del etter sa'en og fant da ut at det var mye mere vanlig enn jeg trodde. Var overbevist i begynnelsen om at dette bare skjedde meg =o) noe som selvfølgelig ikke stemmer, men er lett å tenke slik når man er i en slik situasjon.

Det er visstnok en stor prosentandel som har sa, og av denne andelen er det størsteparten som ikke får vite det. Man har kanskje opplevd en forsinket mens før som kan ha vært en sa.sier ikke dette for at man skal gå å tenke sånn hver gang mensen er litt sen, men i mitt tilfelle gikk det så få dager fra jeg oppdaget at jeg var gravid til det gikk gale at jeg sikkert bare hadde trodd det var forsinket mens om jeg ikke hadde fått vite noe...

ta og ring legen din på mandag du så får du nok svar så du slipper å gruble mere. det går nok kjempe bra med deg og om du nå ikke skulle være gravid enda går det nok ikke så lenge til du er det igjen =o)

tenker på deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...