Solskinnsbolla & solstrålene Skrevet 20. september 2008 #1 Skrevet 20. september 2008 Sambo skal kanskje begynne å jobbe der, så jeg er litt nyssgjerrig. Noen som kan dele litt erfaringer om åssen det er? Fungerer det greit i heimen liksom?
♥2 små gull♥ Skrevet 20. september 2008 #2 Skrevet 20. september 2008 Min har heldigvis en vanlig jobb og kommer hjem hver ettermiddag. Men Nordsjøen-arbeid, er ikke det 2 uker på jobb og 2 uker hjemme? Vil du ikke savne han?? Og ungene, vil ikke de savne han? Det hadde ikke vært et alternativ her hvertfall
mirredutt Skrevet 20. september 2008 #3 Skrevet 20. september 2008 Nå kan ikke jeg svare på akkurat det du spør om. Har ikke en mann som jobber der, men en bror derimot. Han jobber 2 uker på og 4 uker av så trur ikke turnusen er lik for alle. Han har ikke barn, men med den turnusen mener han selv at det ikke vil være noe problem når det kommer småttiser til verden. Og lønna er jo upåklagelig!!
Fruktjuice-og-vann-lensmann... Skrevet 20. september 2008 #4 Skrevet 20. september 2008 Jeg har det:) Det fungerer kjempefint for oss! Vil tro det ikke er optimalt for alle, men vi får mye hjelp fra svigers og mine foreldre om vi tregner det, så for oss er det utelukkende positivt. Han jobber to uker på og tre uker av. De to ukene han er borte går kjempefort! Men det gjør de tre han er hjemme og... :S men men, for forholdet vårt har det vært fint, for jeg rekker å savne han og bli lei han ettersom han er borte og hjemme...hehehe Barna er vant til at det er sånn, så for de er det greit. Han fungerer myyye bedre som familiefar hjemme nå enn han gjorde før med åtte-fire jobb. Men det er ikke dermed sagt alle vil takle det. Lykke til!!
Solskinnsbolla & solstrålene Skrevet 20. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 20. september 2008 Tusen takk for svar, tar gjerne i mot feler erfaringer. Jeg er nok litt som deg, Nasse Nøff. Bodde mange år alene før jeg ble sammen med sambo, så jeg trives for meg selv. Syns bare det er deilig å være litt alene inni mellom. Det er som du sier, da får man liksom savnet hverandre litt. For oss så tror jeg bare dette kan være positivt. For meg er ikke dette noe problem. Tenkte mer på åssen barna reagerer på det. Godt å høre at det fungerer bra der også. Vi har to små jenter, og eldste er veeeldig pappajente. Da sambo var bortreist en uke i sommer, så spiste hun ikke de siste dagene for hun savna pappa sånn. Jeg har derfor sagt klart i fra, at det må bli en prøveperiode først. Ser jeg at det går utover jentungen(e), så er det rett tilbake i vanlig jobb. Hvis det er sånn at det fungerer, så vil det nok uansett ikke bli for alltid, men for noen år. Det er i hvertfall sånn vi tenker nå... Det er klart, fungerer det kjempe bra og han trives i jobben, så kan det jo fort hende at det blir lenger.
FrkForsiktig Skrevet 20. september 2008 #6 Skrevet 20. september 2008 Jeg har en som jobber i Nordsjøen, og jeg er veeeldig fornøyd med den løsningen. Han har jobbet på land før, så vi har prøvd begge deler. Han er aldri borte mer enn to uker, og hjemme tre og fire uker. De ukene han er borte går helt fint, jeg har familie som kan hjelpe meg hvis det trengs men det er ikke så ofte. Kun hvis det er møter e.l. på kveldstid. Når han er hjemme er det helt fantastisk! Jeg står opp aleine om morgenen, har badet for meg selv, og reiser på jobb. Han leverer på skolen og i barnehagen Han henter også, og jeg kommer hjem til ferdig middag, og nyvasket hus titt og ofte. Av og til står det gjerne en kake i ovnen også.... Han fikser alt som har med hus og hage å gjøre, og dette gjør han mens jeg er på jobb, så helgene har vi heeelt fri fra alle gjøremål! Da kan vi bare nyte hverandre Jeg kan absolutt anbefale det
Pinguspire Skrevet 20. september 2008 #7 Skrevet 20. september 2008 Min samboer jobber i nordsjøen, og vi er veldig fornøyd med det:) Han er 2 uker på og 4 uker av... Det er så greit å ha han hjemme med oss i de 4 ukene, og så er det godt for oss alle når han er på jobb i 2 uker;) Vi klarer oss veldig bra aleine når han er på jobb, ringer hjem 2 ganger ++ om dagen, og komuniserer over pc når han har ledig tid. Det er til å anbefale mener nå jeg!
fox`y Skrevet 20. september 2008 #8 Skrevet 20. september 2008 Mannen min jobbet på offshore fartøy d første året vi var sammen:) fungerte kjempe fint d. han var 1 mnd borte og 1 mnd hjemme. Nå fortiden jobber han på hurtigruten, 3 uker på og 3 uker hjemme. D fungerer greit d oxo, litt stress er d med 2 små på 1 og 3 år, 2 forsjellige barnehager og et stykke reisetid til jobb. men d fungerer d oxo. føler meg litt som en alenemor,men for oss fungerer d ikke at mannen jobber i land rett å slett. Han ringer 1 - 2 ganger om dagen så vi får jo snakket litt sammen. syns d er deilig jeg at han er litt borte, for jeg er en person som blir veldig fort lei, å irriterer meg fort hehe.
Solskinnsbolla & solstrålene Skrevet 20. september 2008 Forfatter #9 Skrevet 20. september 2008 Regner nok med at vi går for det ja! Gleder meg nesten litt, for da vil det bli litt forandringer her. Da vil han tjene mye bedre, så da får vi råd til å kjøpe oss et hus etter hvert. Bor i en liten 3-roms nå, så det skal bli godt med bedre plass. (Er jo, så vidt jeg har forstått, ganske bra betalt...)
Tommage♀♂ Skrevet 20. september 2008 #10 Skrevet 20. september 2008 Sambo jobber 2/4, og jeg synes det er helt greit. Gråt de første gangene han reiste ut, men da var jeg høygravid og litt hormonell, hehe=) Alt blir en vane, og de 2 ukene går veldig fort. Er litt stress ja, men jeg er jo innstilt på at alt er mitt ansvar, så da går det som det må. Lønna kommer jo an på hvilken stilling han har, sambo hadde mer som mekaniker enn han har nå på boredekket.
Solskinnsbolla & solstrålene Skrevet 20. september 2008 Forfatter #11 Skrevet 20. september 2008 Vi vet at han kommer til å tjene mye bedre enn det han gjør nå, så er derfor jeg skrev det...
Trønderbærta Skrevet 20. september 2008 #12 Skrevet 20. september 2008 Sambo har jobbet på sjøen i et halvt år nå, så ganske nytt for oss , hna jobber 4/4 da. Gutten er 2 1/2 år, og en skikkelig pappa-gutt, første turen gikk ganske bra, den siste uka var litt laaang da, de andre turene har gått bra, så vi kjørte sambo til flyplassen i går så var ungene innstilt på at han skulle på jobb, så ingen problem. Gutten kan ikke snakke med pappaen sin på tlf eller noe da, for da blir savnet "for stort", og masse skriking, men ellers går det bra. Økonomisk var det stor forskjell til oss, vi slet fryktelig før han begynte på sjøen og det gikk ikke irundt, nå kan vi kjøpe oss ting vi har bruk for selv om han ikke tjener sååå masse som matros. Så har bare positive ting å si jeg, det passer oss perfekt å ha det slik, men det passer så klart ikke for alle!
Solskinnsbolla & solstrålene Skrevet 20. september 2008 Forfatter #13 Skrevet 20. september 2008 Tusen takk for svar, Trønder-med_to_små. Litt samme blir det for oss, vi vil få det bedre økonomisk. Det vil hjelpe oss ganske mye egentlig... Må nok holde vesla unna tlf når han ringer jeg og, ellers blir det bare mas, sutring og grining til han kommer hjem. Er nok lurt det, til hun venner seg til at det skal være sånn. Hun er også 2 1/2 år.
Solskinnsbolla & solstrålene Skrevet 20. september 2008 Forfatter #14 Skrevet 20. september 2008 Men en annen ting; åssen gjør dere jenter det med jobb? Jeg har alltid jobba turnus, men det går jo ikke hvis sambo skal begynne i Nordsjøen... Er dere hjemmeværende, eller jobber dere kun dag? Heltid, deltid?
Tommage♀♂ Skrevet 20. september 2008 #15 Skrevet 20. september 2008 Jeg har vært hjemme med ungene til nå. Da jeg skulle finne meg en jobb var det jo svært få arbeidstider som ville funke egentlig, siden jeg da er avhengig av barnehagen, og den er åpen fra 6.45 til 16.30. De fleste butikker er jo åpne lenger en det, og gjerne lørdager også. Er ikke så mye annet å finne på her på en liten plass... Måtte takke nei til noe jeg fikk tilbud om, og det er suert når man er på jakt etter jobb. Men så ringte jeg skolen og spurte om de trengte folk i SFO, og nå er jeg assistent på skolen med en super arbeidstid! Fra 8.15 til 13.15/14.00 de fleste dager unntatt onsdag og fredag når jeg er i sfo til 15.45 og 16.30. Fredagen henter mamma ungene i barnehagen.
Solskinnsbolla & solstrålene Skrevet 20. september 2008 Forfatter #16 Skrevet 20. september 2008 Ja, er jo nettopp det, blir litt vanskeligere med tanke på arb.tid. Har tenkt på noe sånt jeg og, men det fleste sånne steder krever vel at man har noe erfaring eller sånt?
Tommage♀♂ Skrevet 20. september 2008 #17 Skrevet 20. september 2008 Jeg spurte bare om de hadde jobb til meg over telefon, og fikk ja som svar dagen etter. Uten papirer, intervju eller noe. Er som sagt bare assistent da (hjelpelærer), men har litt lærervikar også. Ingen erfaring, unntatt barneogungdomsarbeiderfagene på skolen. Var ikke lærling. (Men rektor visste ingenting om utdannelsen min). Kjempemorsomt, og jeg vurderer nå å ta lærerskolen=)
Fruktjuice-og-vann-lensmann... Skrevet 20. september 2008 #18 Skrevet 20. september 2008 Jeg har hatt skiftjobb til nå, men mye helgekjobbing. men jeg fikk ordnet med sjefen slik at de ukene sambo er ute så jobber jeg bare dag. men da blir det litt mere helgejobb, så jobbhelgene er ungene hos svigers. men nå er jeg hjemme, snart fødsel, og neste år skal jeg studere og prøve å få meg en utdannelse hvor det er lettere å få dagjobb. tenkte å jobbe i barnehage for å få inn litt penger i studietiden. det går ikke her i lengden med skiftjobb iallefall. her er det forresten sånn at minstejenta ikke vil snakke med pappa når han er på jobb. det kan godt hende det er en slags protest fra hennes side, hun vil nesten aldri snakke med han i tlf når han ringer... det er jo litt trist for han da, siden han savner henne fælt. men de får heldigvis mye kvalitetstid sammen når han har fri:) da er det topp med pappa;)
miss u Skrevet 20. september 2008 #19 Skrevet 20. september 2008 Samboeren min jobber på sjøen, 5/5, helt ærlig så er det fordeler og ulemper med det. Som noen av dere andre og skriver er det herlig å savne hverandre, så den første uka han er vekk er det helt herlig og de to siste er det ganske ille.Vi har en gutt på litt over 2 år og han savner jo pappaen sin masse, og vi merker at det blir verre hver gang han reiser, så det er det verste med hele greia. Det er selvfølgelig tungvindt hvis man skal noe om kveldene, eller reise bort med jobb, og det er typisk alltid når sambo er borte, men får heldigvis hjelp av foreldrene mine. Men nå var det vel snakk om 2/3-4 turnus, det er jo ikke så lenge da, men tenker at det er forskjelig for alle. Lykke til uansett:-)
3 nydelige jenter <3 Skrevet 20. september 2008 #20 Skrevet 20. september 2008 Her jobber han 2 på og 4 fri og vi forguder turnusen hans begge to!!! Har prøvd begge deler og kunne aldri tenkt meg en mann med 8-16 jobb som fort blir 7-17 jobb og kun fri lørdag og søndag og da skal alt gjøres som man aldri ellers har tid til!!!! Han har en fantastisk god kontakt med jentene sine. Og de 4 ukene han er hjemme spiser vi laaaang frokost sammen hele familien og leverer sent i bhg de dagene barna selv ønsker å være der. Nå venter vi en baby til om ikke lenge, men når jeg omsider begynner å jobbe igjen så tar han husarbeid og lekselesing med barna til jeg kommer hjem fra jobb. Middagen klar på bordet og resten av ettermiddagen fri til familiekos jeg synes ikke det er så tøft de ukene han er borte til tross for 2 tette og små barn. Det var ikke så mye hjelp i en mann som kom hjem fra jobb klokka 17, heiv innpå middagen og lå halvdød på sofaen resten av kvelden Ja vi savner når han er borte, men gud for en piff på forholdet!!! Vi krangler med hånden på hjertet ALDRI og har hatt det sånn de siste 4 årene han har jobbet sånn!! Jeg kunne skrevet i det uendelige om alle de positive tingene, men en slik turnus passer ikke alle. Er ikke alle som takler å være borte hjemmefra Men er man komfortabel med dette så er det en suuuuper jobb
Solskinnsbolla & solstrålene Skrevet 21. september 2008 Forfatter #21 Skrevet 21. september 2008 Tusen takk for svar, alle sammen! Jeg håper bare han får jobben nå, for jeg tror virkelig dette er tingen for oss hvis eldste jenta takler det. Vet mer til uka, så da er det bare å krysse fingrene! Ha en super dag alle sammen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå