Gå til innhold

Det store vogn valget:-) Noen som kan hjelpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Håper noen kan hjelpe meg:-) Dette med vogn er ikke lett!

Vi skal ha en vogn som er god å trille i all slags vær og mye på tur i skogen håper jeg. Derfor vil vi ha fire hjul og luft hjul.

Videre ønsker vi en vogn som har bærebag som vi kan ta ut og ta med inn etter tur osv.

Jeg har sjekket en del nå og syntes Teutonia Mistral virker som et godt alternativ. Noen som har erfaring med denne?

Fordeler/ulemper?

Stemmer det at baggen er litt liten og smal på disse kombivognene?

Vi får en februar jente så greit med litt god plass til poser og dyner etc.

Har noen erfaring med brukt vogn?

Det er jo hyggelig med ny vogn til førstemann, men det er dyrt:-)

Setter stoooor pris på svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi får baby i januar, og har etter litt titting gått for duovogn. Det virker som bagen er større på disse vognene =)

Vi har valgt Maxi-Cosi Mura 4.

Skrevet

Jeg har også vurdert mange forskjellige vogner, og kombi-vognene synes jeg er for smal, spesiellt siden vi får baby i februar og må ha plass til en god vognpose. Vi skal kjøpe en Emmaljunga duo-vogn. Jeg anbefaler deg å se på vogner på butikker hvis du har mulighet til det.

Skrevet

vi har teutonia mistral, fikk ei lita tulle i april og er veldig fornøyd med det valget. vi går mye turer i skog og mark, vognen er veldig lett å trille. men er ikke den største bagen nei.. vi venter en til i mars og skal ha tvillingvogn, skal ha teutonia igjen;) tenker å bare bryke voksi pose i steden for bag;)

Skrevet

Jeg har brukt denne vognen i ett års tid nå og er veldig fornøyd!

Den er stødig og god til å trille, men kanskje litt tyngre enn de letteste variantene? For oss gikk det greit. Den blir veldig liten når du slår den sammen, så den gikk greit i bagasjerommet på Poloen vår. Bagen er liten, men siden du får baby i februar går det greit. Gutten min er helt gjennomsnittlig på lengde og vekt, men han hadde vokst utav bagen rundt fire mnd alderen. Jeg tok da bare ut bagen og la i en voksipose. Det gikk kjempefint.

Ulemper? Jeg kjøpte svart vogn, den mister litt farge i solen, får litt mørkebrun/dyp lilla farge. Har sett dette skje på flere andre Teutonia vogner. Så hadde jeg hatt valget, hadde jeg valgt en annen farge på skjermen ihvertfall. -og utseendemessig ikke den tøffeste vogna i gata..

Har vasket trekket i vognen flere ganger i maskin (alt utenom skjerm, det går ikke), har ikke mistet fasong eller farge av den grunn. Luft hjulene fungerer kjempefint.

Kjøp med regntrekk, det som følger med er ubrukelig! koster ca 399. Stellebagen er etter min mening, den beste på markedet! Kjempefin inndeling og bra kvalitet.

Vi sparte ca 2000kr på å kjøpe vogna i Sverige. Var på Babyproffsen på Nordbysenteret. Ved å følge med på www.babyproffsen.se kan du se om vognen kommer på tilbud, eller be om et prisforslag.

Jeg trenger vognen min selv, men hadde du fått tak i en pent brukt vong kunne du trygt ha kjøpt brukt. Har trillet tur flere ganger til dagen i ett år, vognen er kjempefin for det om! ...det kommer jo kanskje flere etter førstemann..

En annen ting som er kjempefint med denne vognen er at du kan kjøpe en sol-paraply til ca 300kr. Denne ble redningen i sommer! Hadde den alltid med, så uansett hvor mye sol det var, så beskyttet paraplyen minsten for ubehagelig sterkt sollys og fra å bli sol-brent. Det er ikke alle vogner som har denne muligheten, veldig positiv overraskelse for oss.

Beklager laaaaangt innlegg; ble revet med!

Lykke til med vogn-valget!

Skrevet

Tusen takk for supre tilbakemeldinger!!

Det er så fint å høre andres erfaring med vognen:-)

Jeg tror det blir den:-)

Skrevet

For å si det sånn; vi hadde mistral til jenta vår født i 2005 og kommer til å kjøpe igjen til februarbabyen vår :o) Sinnsykt fornøyd med den vogna!!! Om bag er stor eller liten hadde jeg ikke brydd meg så veldig med (til henne født i 2005 kjøpte vi den da hun var 4mnd og droppet bag - hun lå rett i sportsdelen) - hvis ikke man bor kjempekaldt til så holder det lenge med lammeskinn og dyne i vogna likevel :o)

Skrevet

Sjekk www.lilleprinsen.no di selger mistral rimeligt..(I forhold til butikene her i byen). Tenker selv på denne vogna men er usikker om jeg skal kjøpe softbag eller hardbag?Noen med erfaring??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...