Gå til innhold

Kan jeg kalle sønnen min Caspian?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg syns navnet Caspian er fint. Ikke noe verre enn Casper/Kasper i allefall. Samboer derimot tror han blir mobbet for uvanlig navn om vi kaller ham det. Ser mye mer uvanlige navn rundt omkring syns jeg, uten at jeg tror barna trenger bli mobbet av den grunn. Hva tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det høres veldig konstruert ut.

Litt sånn "vi ville ikke at han skulle hete kasper for det er så vanlig, så da lager vi vår egen vri-type navn"

Skrevet

Høres ut som en blanding av kasper og kristian.. ikke pent!

Skrevet

Jeg så det på en plakat jeg gikk forbi. Var et navn fra en film tror jeg hvor hovedpersonen heter det.

HI

Skrevet

Nei, det passer i Narnia der Prins, senere kong Caspian regjerte i mange år. Er Narniafan og vurderte dette på egne barn da jeg var rundt 20. Kom frem til at det ikke var et navn av vår verden. Likevel glad for at jeg ikke fikk en gutt da jeg var 20....

Men for all del, det er et fint navn (på en eventyrfigur) og ikke noe værre enn Chrizzander.....

Skrevet

Jeg kjenner en liten gutt som heter det - helt nydelig - så jeg forbinder bare gode ting med navnet:) Ja, jeg synes vel ikke at Caspian faller i kategorien over uvanlige navn...

Skrevet

Jeg syns dette er et av de nydeligste navnene jeg har hørt.. Kanskje derfor min sønn heter det også ;-)

Da min sønn fikk dette navnet var det nok ikke noen andre som het det.. eller kanskje 1-2 stk til, men i dag kommer det stadig flere som får dette navnet. Kanskje fordi det er en snill eventyrprins som heter det i siste filmen om narnia?

og unger mobber for mye rart.. Om navnet blir brukt for å mobbe med så er det ikke navnet sin skyld... Unger med helt vanlige navn blir også mobbet. desverre.

Så liker dere navnet så bruk det, men dere må jo være enige.. uansett om det gjelder dette navnet eller noe annet.

Skrevet

Selve lyden av navnet er pen, men fordi jeg forbinder det med Prins Caspian synes jeg det blir litt vel pompøst.

Skrevet

nei nei nei....!!!

;) drømmen om narnia da, lr.....

Skrevet

Jeg synes det er kjempefint og hadde det på listen min over navn jeg ville ha på gutten i magen, men mannen min liker det ikke:(

Skrevet

Å det har jeg ikke hørt før faktisk, men synest det var helt nydelig jeg. Kanskje for min gutt heter Bastian, ligner litt:)

Skrevet

Jeg synes Caspian er ett veldig fint navn:) Forbinder det med Prins Caspian i Narnia,men altså... det var jo ett navn før det kom med i Narnia. Samme som vi ikke kunne kalle ei jente Susan,for hun ene i Narnia heter det:)

Dessuten er jo han en veldig edel og god prins i filmen;) hehe.

Om du liker navnet Caspian så tar du det:) uansett hva folk sier eller mener om det,folk har meninger om alle navn!

Ps: men lurt at pappan liker det da:)

Skrevet

Nei, blir litt for Narnia for min del. Men når det er sagt, mange navn som er verre.

Skrevet

Husk at babyen din blir voksen. 40 år gammel og hete Caspian, det er harry det...

Skrevet

Kan jo vere heldig og ende som prins. Litt meir harry med rørlegger caspian Hansen (og kanskje meir sannsynleg...)

Skrevet

ja og så?? Da er det blitt helt natrulig å hete Caspian da. Man vokser jo inn i navnet sitt.

Jeg kaller da ikke barnet mitt josefine fordi det er masse gamle damer som heter det fordi barnet mitt også en dag blir gammel...

og uansett. For 3 år siden var det under 3 stk som hadde dette navnet som første fornavn og i dag er det vel 13 stk. Etter nyttår tipper jeg det nærmer seg 30 stk.. så dette navnet øker i popularitet. Det er slike navn som er "in" nå og det vil være flere med slike "nye" navn om 40 år enn som heter det de gamle heter i dag..

Skrevet

Johnny, Ronny og Kenneth var også "in" en gang..

Skrevet

Tror faktisk ikke det var et navn før Narnia. Chronicals of Narnia er en 50-60 år gammel serie med bøker, ikke en film anno 2008.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...