Gå til innhold

Mann i barnehage...

Anbefalte innlegg

Skrevet

I barnehager der snuppa mi går, jobber det en mann. Hører utrolig mye snakk om at flere ikke vil ha barna sine der når det jobber en mann der, han må jo være pedofil. Hvorfor vil han ellers jobbe med barn, liksom.

Syns det er så latterlig tanke, det er vel ikke sånn den generelle mor tenker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syntes det var fantastisk å få en mannlig pedagogisk leder i avd. til eldste. Han var veldig flink. Det er damene som jobber der og, men tror ikke barna har vondt av å se at menn også kan jobbe innenfor det yrket.

Det er ikke bare menn som gjør overgrep!

Skrevet

Og ikke minst så har barna godt av BÅDE kvinnelige og mannlige rollemodeller også i barnehagen! Eller? :) Jeg blir kjempeglad hvis det er menn i mitt barns barnehage når den tid en gang kommer :)

Skrevet

De foreldrene må være utrolig uopplyste!

Da jeg gikk på skolen (førskolelærer) hadde jeg 7 gutter/menn i klassen og det er like usannsynlig for meg at de skulle forgripe seg på noen barn som at en kvinne skulle gjøre det.

Skrevet

Går det virkelig å være så trangsynt???

I den avdelingen i den barnehagen gutten min går i er det også en mannelig annsatt. Syns det er flott, jeg. Barn har godt at mannelige så vell som kvinnelige voksene rundt seg. Også i barnehagen.

Har menn virkelig ikke lov til å ønske å ha omsorg for barn. Det er jo diskriminerende, og skulle liksom ha likestilling her i landet???

Skrevet

Jeg jobber i en barnehage med kun kvinnelige ansatte og barnet mitt går i en bhg med kun kvinnelige ansatte. Skulle gjerne ha byttet ut noen av de med noen menn ja! Ikke det at kvinnene ikke gjør en god jobb, men barna, ikke minst guttene, trenger faktisk noen menn å forholde seg til også!

Skrevet

Kan du ikke spørre disse foreldrene(hvis de har sønn(er)) om de kommer til å få lov til å utdanne seg til yrker som har med omsorg av barn (og voksne) og gjøre - eller om de tror at sønnene da kommer til å bli overgripere?

Eller får de kun lov å bli tømrere, eletrikere og murere? :P

Skrevet

Jeg syns det er fantastisk at der er menn i barnehagene:) Det gir barna noe helt annet(og noe de trenger), som vi kvinner ikke har/kan gi.

Og menn har faktisk evnen i seg, til å ta godt vare på barn, de også;)

Og en ting til; i dagens samfunn er det ikke alle barn som har kontakt med sin far/menn ellers heller. For noen barn er bhg den eneste plassen de har så tett kontakt med en mann. De trenger det, både gutter og jenter. Gode rollemodeller/forbilder.

Skrevet

Åh,, hjelpes. Jeg er kjempeglad for at det jobber menn i barnehagen til knekten jeg:) Det jobber hvertfall 2 menn der, på 2 forskjellige avdelinger:)

Skrevet

Kan du ikke spørre dem hvorfor de mener menn finner barn fullstendig uinteressante annet enn som sexobjekter? Hva slags menn er disse fedrene selv? Ettersom de mener en mann kun er interessert i barn for å forgripe seg på dem?

Synes disse foreldrene det er merkelig at KVINNER gidder jobbe i barnehage også? Eller mener de at kvinner liker barn, mens menn enten forgriper seg på dem eller ignorerer dem?

Skrevet

Jeg jobber i en barnehage der det jobber et par mannfolk... og barna forguder dem.. meste parten av mennene jobber med 4-6 åringene...

men i min avd... der jeg jobber med 1 åringer... ble det midlertidig ansatt an kjempe dyktig mann, som skulle gå i min stilling da jeg gikk aktiv sm...

de små hang rundt beina hans..... et fantastisk syn:)

Skrevet

I vår krets er det motsatt: mannen blir satt stor pris på og noen velger denne barnehagen fordi det jobber en mann der.

Skrevet

Jøje meg. Hva slags venner har du da?

Det jobber to mann i barnehagen der min går. Og han er den mest populære av dem alle.

Det finnes faktisk kvinner som forgriper seg også....

Skrevet

Pussig. Trodde det var bare i "gamle dager" en hørte slike kjipe generaliseringer om menn i omsorgsyrker.

Jeg har i alle fall full tillit til at de flotte mennene som jobber i barnehagen mitt barn går i, utfører jobben sin helt på linje med de flotte kvinnene som jobber der.

Jeg tror avdelinger der begge kjønn er representert i staben, generelt gir et bedre tilbud til barna.

Skrevet

I jenta mi sin barnehage jobber det 2 "gutter", utenlandske. Vet ikke sikkert om de jobber eller har praksisk der da siden de ikke er på jenta mi sin avdeling.

Jeg har lagt merke til dem når jeg har hentet jenta mi.

Menn er en kjemperessurs i barnehagen! Det er kjempefint at ungene får mannlige personer å forholde seg til i barnehagen også.

Jeg innrømmer jeg synes det var litt spesielt at det var 2 utenlandske "gutter" som jobber der, men det er spesielt på en positivt måte.Også synes jeg det er veldig søtt at to unge menn vil jobbe med barn, noe som egentlig blir sett på som et kvinneyrke.

Skrevet

Menn som tør å jobbe i barnehage er modige; vi skulle hatt flere av dem. Det finnes nok flere menn som ønsker å jobbe med barn, men som er redde for å bli sett på som femi eller noe.

Jeg hadde aldri tenkt at en mann som jobbet i barnehage var pedofil. Det er vel like naturlig at menn er omsorgsfulle som at kvinner er det.

Skrevet

rareste jeg har hørt, det er jo kjempe godt for de ansatte også faktisk å ha litt mannlige hormoner på arbeidsplassen, det veier opp for all kaklingen spørr du meg. jobber selv i bhg med to menn og synes det er toppers!! og ungene forguder de begge to!!

Skrevet

Har vært borti det selv i vår barnehage. Det er skremmende. Til de aktuelle foreldrenes store glede greide de mobbe ham bort fra barnehagen, så nå er det bare damer der igjen. =P

Skrevet

Jeg håper virkelig ikke det er slik den generell mor tenker. Jeg for min del hadde ønsket det hadde vært en mann som jobbet i bhg til mine barn, tror det er sunt at de har både mannlige og kvinnelige "rollemodeller", men i barnas bhg er det bare kvinner...de er helt supre damer altså...jeg jobber selv i bhg og har jobbet sammen med en mann som bare var helt fantastisk...kjempeflink med barna og veldig snill...

Skrevet

Sønnen min har en mannlig kontaktperson. Det syns jeg er så fint, spesielt siden jeg er alene med han. Det er også flere menn i den bhg. Å jeg syns det er så positivt, at jeg måtte skryte av det til sjefa dar =P De har tilogmed mannlige vikarer.

Lurer på hva de damene da hadde sagt om han ene som jobber i bhg. til mini jeg da.. Han er homofil.

Jeg syns ikke det gjør noen verdens ting!

Skrevet

Ja, dette er trist. Kjenner en som på grunn av slike holdninger ikke tørr å bli speiderleder i bygda. Han er 25 år og har ikke kjæreste og er dermed livredd for rykter og slikt. Han er en ressurs og glad i barn..... trist at det er blitt slik.

Skrevet

Det har jobbet flere menn i vår barnehage og jeg syns det er flott. Litt uvant egentlig, men disse mennene er kjempeflink og ungene elsker dem..

Pedofile mennesker finnes blant begge kjønn.

Skrevet

I avdelingen til snuppa mi er det 50/50 med menn og damer. Fungerer veldig bra det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...