Anonym bruker Skrevet 20. september 2008 #1 Skrevet 20. september 2008 hvordan har det gått med graviditet, smerter osv?
Anonym bruker Skrevet 20. september 2008 #2 Skrevet 20. september 2008 heisann.. jeg har hatt/har endo. Jeg ble ikke gravid på noen år, og leger forsto liksom ikke grunnen. ( var meg selv som FØRST fant ut at jeg hadde endo) Ble operert, og 5 mnd etter ble jeg gravid. Endo kommer jo alltid tilbake, og vet noe er tilbake. ja jeg har smerter av dette enda, og regner ikke med at det noengang ska bli bedre egentlig. Er straks ferdi med graviditeten, men i mitt tilfelle, ble ikke smertene noe bedre eller noe slikt. ellers i grav. så har ikke den vært til hinder eller noe slikt =)
Anonym bruker Skrevet 20. september 2008 #3 Skrevet 20. september 2008 Jeg har ikke fått diagnosen helt enda, men legene er ganske sikre på at jeg har det.Har prøvd i 4mnd nå og har ikke blitt gravid enda?Noe man kan ta for å bli lettere gravid da?
Anonym bruker Skrevet 20. september 2008 #4 Skrevet 20. september 2008 altså, jeg ble ikke gravid på over 2 år... så 4 mnd er liksom ikke mye... jeg ble operert ganske fort ( er også ganske ung) og jeg begynte ikke på pergo før ca 3-4 mnd etterpå.... ( var meg som svarte deg over her og)
Anonym bruker Skrevet 20. september 2008 #5 Skrevet 20. september 2008 endometriosen går jo tilbake ved svangerskap og kommer ikke tilbake før det har gått ett til to år etter fødsel, så smertene blir jo da også borte. Vi måtte bruke prøverør for å bli gravide første gang, men siden endoen er "borte" det første året så ble vi gravide uten trøbbel andre gang. Nå har det gått to år, og jeg har fåttt det tilbake. Smertene er til tider helt for jævlig, men jeg har lært meg å levee med det. Jeg vurderer å fjerne livmoren siden vi ikke ønsker oss flere barn, men legene synes jeg er for ung enda..
nn86 Skrevet 22. september 2008 #6 Skrevet 22. september 2008 Hei! Takk til dere som svarte. "fint" å vite at det er fler som sliter med dette. send meg gjerne en meld i postkassa! Hilsen HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå