Gå til innhold

til alle dere med bekkenproblemer!

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har nå kjøpt meg bekkenbelte fra gula rehab og brukt noen få dager. og himmel for en forskjell, nå klarer jeg jo gjøre over dobbelt så mye som jeg klarte før med det gamle bekkenbelte eller uten bekkenbelte.

var faktisk en kjapp tur på amfi i går. ja det var vondt, men JEG KLARTE DET!!!.

det er jo helt fantastisk hva litt støtte rundt hoftene har å si. nå er jeg bare irritert over at jeg ikke har kjøpt dette beltet tidligere. det gamle er jo helt ubrukelig i forhold til dette. og dessuten så er dette en mørk gråfarge på, så jeg synes ikke det gjør så mye at andre ser det. det gamle mitt gikk jeg ikke ut med, fordi det så ut som en sykehusprotese:-) (gul støttebandasjefarge + at det hadde reimer mellom bena også)

uten belte så strammer jeg jo helt opp til ørene for at det ikke skal føles ut som om rumpa detter av, nå kan jeg slappe mere av i hele kroppen når jeg beveger meg. så det må jo resultere i mindre smerter i hele kroppen etterhvert da.

jeg bare håper at dette varer en stund, at det ikke blir "opp som en stut, og ned som en klut" he he.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor får jeg kjøpt sånn belte da? Bor i Trondheim, og hva koster det? Er veldig bevegelses hemmet og har mye vondt pga bekkenløsning.

Skrevet

http://www.ronda.no/3.html

http://www.atronda.com/uploads/bekkenbelte.pdf

jeg betalte 370 kr inkl porto. hadde det i posten på 3-4 dager.

håper inderlig det kan hjelpe andre like mye som det har hjulpet meg.

jeg tror jeg har ventet så lenge med å bestille det siden det ser rett og slett for enkelt ut til å kunne fungere. Men der tok jeg feil.

det eneste er at det er ubehagelig å ha på nar man sitter og når man kjører bil. så det blir litt mye av og på med beltet. men helt suverent for å klare å holde seg på bena lengre.

Skrevet

Jeg hadde på meg bekkenbelte når jeg var på shopping - og fikk enda mer vondt! må spørre fysioterapeuten om det...

Skrevet

jeg fikk vondt av det gamle beltet mitt. og jeg har fått vondt av dette også, men da viste det seg at jeg hadde det for stramt. har funnet ut at det er overaskende lite press som skal til for at det blir bedre. hadde liksom innbilt meg at jeg måtte stramme til at jeg ble delt på midten før det hadde effekt, men da blir det bare vondere. nå er det bare såvidt jeg strammer det, og da har det faktisk best effekt. det har også mye å si at jeg plasserer det akkurat på rett plass, ikke for høyt og ikke for lavt. og samtidig må jeg ha det høyere bake enn framme. men det er sånn man finner utav etterhvert. dette er sikkert forskjellig for alle hva som føles behagelig, og hvordan beltet og hvilket belte som har effekt.

Skrevet

ok, da hadde jeg det kanskje for stramt da... Hvordan finner man ut hvor stramt det skal være da????

Skrevet

Jeg har bekkenbelte som er strec og den gjør mer vondt. Fikk noe type rekvisisjon fra manuell terapeuten min om noe skinn belte for bekkenløsning som skal være effektiv men har ikke vært å kjøpt den ennå. Hun sier at strec bekkenbelte ikke hjlper mye og er ubehagelig men at skinnbelte er mye bedre og er formet slik at den passer bra til magen. Skal prøve å kjøpe den på mandag så får vi se. Må gjøre noe ellers så havner jeg på krykker enda jeg er bare 20 uker på vei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...