Gå til innhold

Lillesolsikke er du her?:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du fått noen private meldinger av meg. Den klikker hver gang jeg skal prøve å sende. SÅ enten har du fått mange eller ingen?hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei jeg har ikke fått noen meldinger av deg, var akkurat inne og sjekket.:)

Skrevet

Merkelig.....skal prøve igjen å sende den ellers skriver jeg den inn her:)hehe

Skrevet

Får ikke sendt ut private meldinger av en eller annen merkelig grunn!

ikm-ikke kommende mens

ma-abort hvor fosteret dør i magen

sa-abort hvor fosteret kommer ut av seg selv.

Så var det mola. Mola deles opp i to type grupper komplett som er at ved graviditet dannes det ikke noe fosteranlegg og partiell dannes det foster og hele pakken men fosteret dør som regel tidlig i svangerskapet.Det dannes også små blærer på morkaken og fosteret dermed blir også mola kalt blæremola.

Ved komplett mola må man vente 12 mnd med å bli gravid og ved partiell 6 mnd. Dette er fordi man blir nøye fulgt opp av leger og må gå å ta prøver av hcg(graviditetshormon)nivået i kroppen for å sjekke at det er negativt. Da ligger det på 0-5.Ved enkelte tilfeller kan det ha blitt liggende igjen noen rester av foster som har celleforandringer i seg å da kan det bli aktuelt å gi cellegift til mor.Sjansen for å bli bra av mola er 100%.

Jeg hadde partiell mola og har måttet vente 6 mnd å kan endelig begynne å prøve igjen.Å håper det klaffer raskt.

Kjennetegn ved mola er også ekstrem kvalme. Jeg var sengeliggende fra uke 5 til uke 12 og spiste så å si ingen ting for alt kom opp igjen. Man kan også ha blødningsforstyrrelser og smerter.

Jeg hadde så smerter en natt når jeg var 8 uker på vei så dro på ultralyd dagen etter å da var det liv. Men noe i meg sa at ting ikke var som det skulle. Hadde en dårlig følelse så dro på ultralyd i uke 12 igjen å da fant de ikke noe liv så ble sendt til ullevål å de fant heller ikke liv. Så dagen etter fikk jeg utskrapning.

En mnd senere ringer de å sier de har funnet celleforandringer i fosteret såkalt mola.

Det er nå 6 mnd siden å jeg har vært mye på sykehuset for prøver å alle prøvene har vært fine så det er jeg glad for:)

Håper ikke dette ble veldig rotete skrevet;hehe

Skrevet

hallo. nå får ikke jeg sendt private meld heller.

det høres ut som om du har hatt en tung og frustrerende tid bak deg. fordi du mistet og fordi du fikk diagnosen. da håper jeg også at nå som du og kroppen din er klar igjen. så skjer det raskt:)

er det lenge til din ikm? (har undersøkt litt om forkortelser nå.) hehe.

jeg vet ikke når min skal komme, så ønsker igrund å få den, så jeg kan komme inn i syklus. men var så jeg tok en test nå i morges. etter å ha sittet her og lest, så føler man seg jo kjempe gravid.. hehe. men sef den viste neg-

problemet er at jeg for nå drøyt 1 1/2 år siden sluttet på p-piller (yasmin) påfølgende år hadde jeg mensen 2 ganger. kroppen min tok tid for å komme seg etter pille bruken. men så kom jeg inn i syklus. (men var også innom lege som sa jeg ikke fikk bruke mere hormon prev. i fare for at da kunne jeg få virkelig problemer med å bli gravid en dag. hormoner fucker opp min kropp. men så kom våren og jeg måtte ha prev igjen( i løpet av det siste året har jeg og min mann gått fra hverendere. og jeg har møtt verdens hærligste og vi har flytta sammen) og kondom er også utelukket. får underlivs eksem da. begynte på cerazzette. 1 mnd fin, og så fra13 juli til og med 27 august hadde jeg mens blødninger med 8 dagers opphold innimellom. jippi. og når jeg blør så blør jeg. ikke noe dråpe mens her nei. tor jeg hadde EL den 9-10 men kan ikke være sikker, for jeg har hatt en del EL like smerter de site ukene. får nok bare gi denne kroppen litt tid. så kommer den nok inn i system snart håper jeg :).

det ble nok skravlings for meg.. hihi

Skrevet

Hehe:P

Kroppen min rotet etter at jeg sluttet på pillen jeg og gikk på samme som deg!Jeg har ikm 30 eller 1 så det er ikke så lenge til:)

Prøv å temp deg hver morgen i en mnd. Tempen pleier å stige når man har el med en halv grad om det kan være til hjelp:)

Så hyggelig du har funnet deg en så god mann;)Har dere snakket om barn lenge eller fant dere det ut nå?:)

Skrevet

vi har jo helel tiden prata åpent om det. tanken var egentlig og starte prøving fra jan. men når ting ble som de er. så hopper vi i det. :D jeg har alltid hatt veldig lyst på barn, og han også har et stort ønske om å bli pappa. tihi.

har dere vært sammen lenge? hva driver du med ellers?

Skrevet

Så hyggelig., Da håper jeg det klaffer fort for dere;)Krysser fingrene.

Vi har vært sammen i 3 år å snakket om barn det siste året.

Ellers er jeg flyvertinne i Norwegian og bor på Teisen:)Hva med deg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...