Anonym bruker Skrevet 20. september 2008 #1 Skrevet 20. september 2008 Slike foreldre skulle revurdert å fått barn,babyer har ingenting i en barnehage og gjøre,blir helt matt
Anonym bruker Skrevet 20. september 2008 #2 Skrevet 20. september 2008 I Norge tror jeg ikke det skjer. Har aldri sett et barn på 6 måneder i barnehagen. På grunn av gode støtteordninger/permisjoner slipper jo vi dette. Men i utlandet skjer det hele tiden. Men mange der har ikke valg. Brød på bordet skal de jo ha.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2008 #3 Skrevet 20. september 2008 Da var det vel det som passet dem da. Vi hadde en her i barnehagen fra han var 6 mnd, og han har det ikke verre enn andre. Og det er tydelig at han har et godt forhold til familien sin, så de er nok ikke dårlige foreldre.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2008 #4 Skrevet 20. september 2008 For de som ikke har opptjent rett til foreldrepenger er kanskje dette eneste løsningen. Det er vel bedre for barnet å være i barnehagen enn å være hjemme å sulte.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2008 #5 Skrevet 20. september 2008 HI HER Det har begynt en 6mnd gml baby i barnehagen til sønnen min og den bare skriker og skriker og personalet svetter Jeg får helt vondt hver gang jeg henter og leverer sønnen min så skriker den babyen,en vennine av meg har også hørt det,hun har også barnet sitt i den barnehagen,flere andre foreldre har reagert på det også,i Norge er det nesten 300 babyer som står på venteliste på barnehageplass det er helt sykt
Anonym bruker Skrevet 20. september 2008 #6 Skrevet 20. september 2008 I barnehagen vår er det en 3-åring som skriker hver gang mammaen går. Han har aldri vært borte fra mammaen eller sammen med andre barn, og han har nettopp begynt i barnehagen. Han kan skrike i mange timer, og vi har vært nødt til å ringe foreldrene flere ganger fordi han er helt hysterisk. Og det å ha en 3-åring i barnehage, det er jo helt stuerent. Når vi har hatt så små barn her, har det vanligvis gått mye bedre enn med de som nærmer seg 2 år. De tilpasser seg lettere, og liker godt å være sammen med folk. De får selvsagt akkurat så mye oppmerksomhet som de trenger, for vi har ikke så mange babyer her at vi ikke kan ha en hver på fanget. Og vi er snare med å ringe foreldrene om de virker utilpasse, for de må dra lenge før de føler seg utrygge. Det virker som om det er noe galt med barnehagen som sønnen din går i, når de kan tillate en baby å skrike så lenge uten å be foreldrene hente ham. Jeg syns det er helt forferdelig at du kan si at noen burde revurdere å få barn. Det er vel ikke så mye som tyder på at du er helt perfekt. Du er vel en akkurat like god mor som de som sender en baby i barnehagen.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2008 #7 Skrevet 20. september 2008 Jeg forstår heller ikke at folk vurdere og få barn som leverer barn som knapt har levd før de plasseres til fremmede,jeg syns bh er et flott tilbud men det får da være grenser
Anonym bruker Skrevet 20. september 2008 #8 Skrevet 20. september 2008 Min unge kommer til å starte i barnehage når han er 8 mnd. Er det noe bedre? 2mnd forskjell. Jeg har ikke mulighet til annet. Mannen min jobber på sjøen og er borte 3 uker om gangen. det blir 3 dager i barnehage og 2 dager hos sin bestemor i de 3 ukene han er bortreist. Og hjemme de 3 ukene mannen min er hjemme. Og jeg må faktisk jobbe for å få inn penger etter permisjonen. Permisjonen varer ikke i 3 år. Den varer i underkant av 1 år. Så når ungen min gråter i barnehagen er ikke jeg skikket til å få barn? Forstår ikke helt tankegangen din HI.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2008 #9 Skrevet 20. september 2008 Visst din mann jobber i nordsjøen,har nå dere økonomi til og vente noen mnd med å putte babyen i bh,så kom ikke med den,regner ikke med at din mann er lite betalt med tanke på jobben Kunne aldri falt meg inn og latt min baby begynne i bh så tidlig,den tiden får en aldri tilbake og ville ikke ha byttet det ut for alle penger i verden engang,mens du er på jobb tar småtten sine første skritt osv
Anonym bruker Skrevet 20. september 2008 #10 Skrevet 20. september 2008 Vet om en på 7 mnd i barnehagen jeg, han stortrives virkelig. Og det har ikke noe med at barnet ikke har gode omsorgspersoner rundt seg:) Det har han absolutt.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2008 #11 Skrevet 20. september 2008 Når jeg fikk barn første gangen var det 6 ukers betalt permisjon. Mange jeg kjente måtte ha dagmamma fra barnet var 6 uker. Klart det er grusomt. Små barn har det jo best sammen med foreldrene. Barnehage og dagmamma er helt klart nest beste løsning. Det får aldri blitt noe annet. Men noen må av økonomiske årsaker ha barna i barnehage fra alt for tidlig av. Samfunnet burde lønne alle som får barn med full lønn første året barnet er født. Uavhengig om man har opparbeidet seg rett til fødselspenger eller ei. For barnas skyld...
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 20. september 2008 #12 Skrevet 20. september 2008 Det finnes da en masse folk som jobber i nordsjøen som ikke tjener så mye at man kan leve på den lønna! Fagarbeidere som har vgs og læretid tjener ikke noe særlig mer enn 350 000. Og det er jo mange her inne som mener det er en elendig lønn...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå