Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Grr...Har fått så masse kviser etter jeg ble gravid!

Er nå 10 uker på vei, og jeg ser helt forjævlig ut!

Masse store kviser i panna, som plutselig kommer! Er kommet 2 nye bare siden jeg sto opp!

Noen som har noen tips om hva som kan hjelpe, og evt. om det er noen legemidler man kan bruke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Jeg var også veldig plaget med kviser i forrige svangerskap. Vet desverre ikke noen legemidler el.

Men det kan hjelpe å kutte ut sukker og fett. Det gjorde i hvertfall at jeg ble ENDA verre. Var utrolig sensitiv mot dette.Kan se om det kan hjelpe deg litt. Spesielt brus og sjokolade (desverre).

Skrevet

Hadde mye kviser også før jeg ble gravid, sikkert pga pcos. Da hjalp det i alle fall å passe kostholdet og unngå for mye søtsaker. Kanskje det hjelper på "gravidkviser" også? Har ikke testa det ut enda..

Skrevet

Jeg har hørt at økt forekomst av kviser under svangerskapet kan tyde på at man bærer på en jente. Selv har jeg hatt litt kviser på brystet, noe jeg aldri har hatt før! Noen som har opplevd det samme?

Skrevet

Jeg hadde mye kviser, men fikk gutt. Ansiktet og ryggen. Bruker ALDRI ha kviser foruten ett par i ansiktet til vanlig.

Har også ei venninne som plagdes mye med kviser alle svangerskapene og hun har 3 gutter!

Skrevet

Har fått litt frodig vekst i panna, men på meg hjelper det å vaske ansiktet med ansiktsvann på kveldstid istede for såpe og vann (unngår såpe generelt nå for tiden)

Ellers så har jeg et par venninner som ble VELDIG plaget med kviser i ansiktet, de brukte clerasil våtservietter (eller heter det renseservietter? Litt usikker).

Skrevet

Ja, merker at det er økt forekomst her også! Har bytta renseprodukter (Cliniderm for uren hud) og det hjelper. Spørs om jeg ikke må bytte ansiktskrem også... Får gå tilbake til fjortisalderen og heller kutte ut antirynkekremen for en stund! Hehe!

Skrevet

Hei!

Sliter med det samme. Hake, øverst på ryggen og etterhvert mer på brystet. Ikke særlig pent. Det beste er nok bare å være flink med rensingen og kosten nå når vi er gravide. Samt å drikke rikelig. Jeg har brukt dalacin liniment tror jeg det var tidligere pga acneplager på ryggen. Denne kan jeg ikke bruke nå når jeg er gravid i følge legen min. Det skal sies at legen min virker ganske restriktiv på medikamentbruk i svangerskapet. Men det synes jeg bare er greit.

Skrevet

Sliter med det samme. Forrige gang jeg var gravid fikk jeg den porselenshuden. Aldri hatt så fin hud før, hverken før eller siden.

(Da fikk jeg gutt)

Denne gangen derimot ser jeg ikke ut. Kommer ikke bare i fjeset, men også på rompen og brystet og litt på ryggen.

Vet ikke hva jeg venter denne gangen. :)

Skrevet

Helt enig! øverste del av ryggen er plutselig full av små knopper! Og foran på brystet. Skikkelig kjipt. heldigvis har ansiktet holdt seg relativt rent enn så lenge..

Skrevet

Godt det ikke bare er meg :)

Jeg har store kviser i ansiktet. Det kan komme en kvise iløpet av noen timer bare.

Sist gang hadde jeg kjempeglatt hud i hele svangerskapet og en god stund etterpå, da fikk jeg gutt.

Aner ikke hva jeg får nå :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...