Gå til innhold

Flere som baker kake om dagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så lei av å lese om slimpropper, fostervann, veer, kynnere osv - derfor kaster jeg ut følgende spørsmål til forsamlingen:

Er det noen som har dreisen på verdens beste/Kvæfjordkake her inne? Jeg får den ikke til å heve seg (kakebunnen) og sliter derfor litt med å dele den i to lag når jeg skal ha på kremen.

Alle gode innspill til denne eller andre kaker mottas med takk - i tilfelle det er andre som også er lei av ulike kroppslyder, lukter og funksjoner:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har fått dilla på den posen me nesten ferdige brownies cokies som en bare blander med 1 egg og smør,mmm,deiligt:P

Skrevet

jeg har jo akk kommet inn i 3.tri men ja, har begynnt å bake:D Sjokoladekake, muffins å slike ting:D greit å fryse ned:D

Ang den kvæfjordkaka, er d vikti å virkelig stivpiske eggene, så du kan snu bollen på hodet vettu:) om det ikke hjelper kan du prøve å skru ned varmen på ovnen litt å heller ha den litt lengere inni...

Skal vel være på 180 grader i 45 min, men du kan jo prøve 165-170 grader i ca 55 min. Det pleier oxo å hjelpe:)

Lykke til:D:D

Skrevet

Deler du bunnen i to horisontalt eller vertikalt ?

Når jeg baker kvæfjordkake deler jeg bunnen i to vertikalt slik at jeg får to like deler som er halvparten av formen jeg lager den i.. Altså to like deler og så snur jeg den ene og legger krem på før jeg legger den andre på toppen.. Bunnen skal jo ikke heve seg mye. Er litt av kluet det at om du snur kaken opp ned så ser den akkurat lik ut :-)

Jeg har bakt endel hvetebolelr og schillingsboller :-) Og så kommer jeg til å bake gulrotmuffins også til å fryse ned :-) Har 2 pakker 123 sjokoladekake i skapet så er såååå lett å fikse.. Tilsetter litt egne essenser og litt peanøtter i så blir det som helt egenkomponert :-) Men enkelt og raskt å lage når gjestene er kommet. Selv sambo kan rote sammen bunnen og fyllet :-)

Skrevet

ooohh, ja jeg har også fått bakeånden over meg, og har fått så dilla på muffins- naaamm=) Så de går rett ned i store magen min da, og ikke i fryseren, hehe! Også bakte jeg kjempegod sjokoladekake til min kjære igår, m lys og masse pynt på, for å feire bursdagen hans! Stas, selv for en 26-åring;)

Skrevet

Har planer om å bake eplekaker i mårå:) Skal lage ein del, slik at vi kan fryse ned. Dessuten må kakene nesten lagast snart, før epla ramlar av treda av seg sjølv:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...