Gå til innhold

Gi fra meg hovedomsorg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har flyttet fra mannen min og tok med meg våre to barn. Bor ca en time borte, og han har hatt dem annenhver helg. Men nå vil de flytte tilbake, har bedt om det selv, fordi de har vennene sine der og har alltid bodd der. De er 4 og 6 år. Hva ville du gjort?

De har bodd et annet sted i to måneder nå, og finner seg ikke til rette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville gjort det som var best for barna. Tror du de får det godt på det nye stedet hos deg, eller vil de ha det bedre der pappan deres bor?

Skrevet

Det går kanskje an at du og barna flytter tilbake? På den måten behøver du ikke gi fra deg omsorgen og barna vil ha det bra, pluss at det er kort vei mellom mor og far.

Snakker av erfaring:)

Skrevet

Har lite lyst til å flytte selv, fordi det er langt ute på landet, og der trivdes ikke jeg. En av grunnene til at jeg bare måtte bort, var at jeg ikke greide miljøet der (sånn alle er i slekt og må se ned på de som ikke hører til), og jeg hadde ikke en eneste venninne der, og heller ikke familien min. Nå bor jeg også i gangavstand til jobben, enda en god grunn til ikke å flytte.

Men de trives der, med sine venner, søskenbarn og skole og barnehage. Og eksmannen min er fullt i stand til å ta seg av dem alene. Det største problemet er at jeg ikke orker å være noe særlig borte fra dem, og iallefall når det er så lenge om gangen. Men det er jo å flytte de ønsker...

Helt forferdelig dilemma dette.

Skrevet

Ja jeg skjønner ditt dilemma.

Huff ikke lett når det blir samlivsbrudd! Men jeg ser nesten ingen annen utvei enn at du må velge da. Kommer selv fra et slikt lite sted med ingen folk, og de som er der bryr seg med alt og alle. Cluet er å klare å drite i det.

Om du flytter tilbake dit blir det jo kun for ungene og da kan du konsentrere deg fullt om de, og heller dra på helgeturer til venner og familie. Det er jo ikke så langt unna mener jeg!

Eller du kan prøve en stund til og se om ungene finner seg til rette der dere bor nå. Det er kanskje det lureste å prøve først hvertfall. Det er sikkert mye nytt og masse omveltninger for dem nå, men når de får kjørt seg litt inn og får seg kompiser kan det godt være det snur helt!

Poenget mitt er at det kan være du vil angre veldig om du gir fra deg omsorgsretten, og da er det kanskje ikke så lett å få den tilbake.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...