Gjest Skrevet 20. september 2008 #1 Skrevet 20. september 2008 Sønnen min på 2,5 år har fått Penicillin før uten å ha reagert på det. På onsdag fikk han en ny Penicillin-kur med Klacid som han fikk kløende utslett over hele kroppen av. Fikk ny kur i går med Apocillin og i dag morges hadde utslettet på rygg og mage blitt borte, MEN han har fått blemmer på armene. Vet ikke om det er fra Klaciden eller om det er en reaksjon på den nye. Ringte Volvat i stad og sykepleieren visste ikke. Skulle få tlf fra lege etterpå. Lurer på om dere vet noe om det ? Hvor lang tid det tar før en dose går "ut" av kroppen. Han har fått Apocillin før uten reaksjon.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 20. september 2008 #2 Skrevet 20. september 2008 Reaksjonen kommer plutselig. Jeg brukte selv apocillin mot halsbetennelser og ble plutselig allergisk og kjempedårlig. Etter det fikk jeg en annen type antibiotika som jeg ikke husker navnet på nå. Hvor lenge reaksjonen henger i vet jeg ikke.
Gjest Skrevet 20. september 2008 #3 Skrevet 20. september 2008 Han reagerte med en gang (etter 2-3 timer), ble da kjempe rød i kinnene. I løpet av natten kom resten av utslettet. Blir litt redd for at han skal få en kraftigere reaksjon. Men, legen på onsdag sa at han måtte få Penicillin siden han hadde en så kraftig halsbetennelse og begynnende ørebetennelse. Mandlene hans var mega store, sa hun.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå