Anonym bruker Skrevet 20. september 2008 #1 Skrevet 20. september 2008 Jeg skulle skifte bleie på han i stad og det ville han ikke så da ble han kjempe sinna og bet meg og da bet jeg tilbake ;( Ikke hardt ,men hardt nok til at han fikk litt vond.(Han fikk ikke merke)Jeg bet han i armen ,han hadde på seg genser. Han har hatt en tendens til og bite når han blir sint.Han har bitt meg mange ganger ,en gang fikk jeg et stort blåmerke på armen ,han har bit meg flere ganger så jeg har begynt å blø,han har bitt farmoren sin så hun begynte og blø.Han har bitt fetteren sin i panna så han fikk en stor kul . Jeg er så dritt lei av at han biter og jeg har prøvd alt for å få han til og slutte .Overse det ,rose han når han ikke gjør det ,kjefte på han ,ta han ut av situasjonen med en gang han gjør det osv..... Ingen ting funker,jeg vet jeg ikke skulle ha gjort det,men jeg tror grensa mi var nådd nå han er 1 1/2 år.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2008 #2 Skrevet 20. september 2008 Det går sikkert fint. Kanskje forsto han. Men hvis han fortsetter og bite så må du stoppe. Da har han ikke forstått. Men hvis du er heldig så forsto han hvor du ville hen. Det er stor forskjell på intellektet i den alderen. Men du har ikke gitt ham varige skader etc.
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 20. september 2008 #3 Skrevet 20. september 2008 Skjønner godt at du ble frustrert å bet tilbake denne gangen! Virker som det er ett problem som har stått på lenge, å da koker det gjerne over en eller annen gang! Så ikke få så dårlig samvittighet for det lille bittet:-) Men, såklart, tror nok ikke du burde fortsette med dette. For hvis du også biter når du blir sint, så lærer jo han at, "når jeg er sint så kan jeg bite, for det gjør jo mamma også" hvis du skjønner? Det er ganske mange som har dette problemet, altså med barn som biter. Man må nok bare være tålmodig og konsekvent tror jeg. Ikke at jeg selv har så stor erfaring!!!:-) Men sønnen vår på 1år kan plutselig bite sånn helt uten videre... Bet faktisk hull i leppa mi engang mens jeg sov... Å det er ikke bare enkelt å vite alltid hvordan man skal reagere for å få barnet til å slutte!!
Anonym bruker Skrevet 20. september 2008 #4 Skrevet 20. september 2008 har en venninne som har en sønn som er 4 nå når han var på din sønns alder bet han og og morra bet tilbake ikke hardt men sånn så at han kjent det og han har ikke bete etter det.. sikkert mange som har gjort det for å se om bite tendensene blir borte noen hjelper det på andre ikke.
Veronica,Victor&Adelina<3 Skrevet 20. september 2008 #5 Skrevet 20. september 2008 Jeg tror aldri han vil ta noen skade av det:-) Som du sa s bet du han jo ikke hardt. Har selv aldri bitt eller "gjort igjen" på Lillegutt. Jeg vet hvor frustrende det kan være med stae småttiser i den alderen, Gutten min er like gammel og han biter lite men slår vær gang noe går mot hans vilje. Slår seg totalt vrang under av og påkledning skriker og spreller som en galning:-) Noen ganger har jeg bare lyst slenge fra meg alt jeg har i hendene og bare lukke ørene for noen minutter men det er jo umulig. Venninne mine sine barn i den alderen erogså veldig avnbskelige nå så det er ganske normalt. Regnr med det vil bli berde når han får litt mere språk og han uttrykke seg bedre. Dette er jo en måte for det å gjøre seg forstått på... Prøv å ta det helt rolig å få an til å høre etter så forklarer du han hva du skal gjøre (fesk. nå tar vi på sko for det må i hvis vi skal ut osv..) Vet inderlig godt at det er vanskelig men noen gangher hjelper det er hvertfall.
Gjest Skrevet 20. september 2008 #6 Skrevet 20. september 2008 jeg gjorde det samme med snuppa når hun var rundt den alderen fordi hun bet meg og andre barn, ikke hardt i det hele tatt, men sånn at hun fikk bittelitt vondt, hun har aldri biti etter det.. jeg hadde også prøvd alt mulig rart for å få henne til å slutte, så gjorde det i ren frustrasjon. tror ikke de tar skade av det i det lange løp
Anonym bruker Skrevet 20. september 2008 #7 Skrevet 20. september 2008 Uff da,....hehe, de fleste unger slutter å bite rundt 2 års alder. Men du er ikke barnemisshandler, slapp av, spør på helsestasjon hva som kan hjelpe mot dette, han er jo forliten til å forstå så mye ennå. Noen unger har rett og slett bare bite-refleks når de blir sinna, stakkars små!!!
Anonym bruker Skrevet 20. september 2008 #8 Skrevet 20. september 2008 Jeg skjønner at du har dårlig samvittighet. Det har jeg og:( Sønnen min både biter og slår. Og det gjør så vondt! Har både bitt ham tilbake et par ganger, og gitt ham et lite klask tilbake når han har slått. Mest i frustrasjon for det gjør så forbanna vondt! Det har bare vært så det har skremt ham litt. Ikke fått noe merke eller noe sånt. Det har faktisk hjulpet litt, men blir han ordentlig sint, så er det glemt. Jeg gjør ikke dette nå lenger, men det var for å prøve ut om det kunne fungere siden ingenting annet hjelper. Men har innsett at vi bare må ta tiden til hjelp, og konsekvent si nei når han gjør dette. Det må jo roe seg etterhvert;-)
Anonym bruker Skrevet 20. september 2008 #9 Skrevet 20. september 2008 Hunder blir avlivet når de biter. Må jo innrømme at du burde i alle fall fått 4 tenner trekt på tvang!! Jævla misshandler!
Anonym bruker Skrevet 20. september 2008 #10 Skrevet 20. september 2008 HAHA!!! anonym 13:53... Den der klarer du ikke å provosere meg med ihvertfall. Var ikke sammenlignbart i det hele tatt...
Anonym bruker Skrevet 20. september 2008 #11 Skrevet 20. september 2008 At du har for vane å lage blå og gule flekker på kroppen til ungen din så må du iallefall la meg få ha mine synspunkter i denne saken her! Gå å legg deg og stå opp på nytt din voldelige faen!
Anonym bruker Skrevet 20. september 2008 #12 Skrevet 20. september 2008 Jeg har aldri og kommer aldri til og lage blå og gule flekker på mitt barn. Han fikk ikke merke . HI.
jordbærsjokolade Skrevet 20. september 2008 #13 Skrevet 20. september 2008 Beklager, men jeg syntes fryktelig synd på sønnen din og det er ikke for å gi deg mer dårlig samvittighet enn det du allerede har. Sønnen din biter fordi han ikke vet bedre og fordi det er hans måte å få ut frustrasjon på, du bet med viten og vilje og der er det en stor forskjell. Du er dessuten mye større enn den lille gutten din, så på en måte blir det et maktmissbruk. Missforstå meg rett- jeg ser at du gjorde dette i ett øyeblikk av frustrasjon og noen ganger gjør man da en feil vurdering, men jeg håper den dårlige samvittigheten din stopper deg fra å gjøre det igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå