tigergutt<3 Skrevet 20. september 2008 #1 Skrevet 20. september 2008 Hvor mye slim er det prat om? Er det en stor klump eller er kan det være masse mindre klumper. Det var mer seigt og blankere enn utflod, men sammtidig litt spor av blod..... Litt sånn som veldig svak spotting.... Jeg var hos jordmor i går for å sjekke modning, og tappen lå i midtstilling men jeg var litt stram i åpningen enda, bare 2 cm. Sitter alene hjemme nå med tulla på 4. Har vært litt influensa uggen i kroppen siden modningen i går. Har murringer i rygg og "luftvondt" i magen...
MammaMia=) Skrevet 20. september 2008 #2 Skrevet 20. september 2008 'henger meg på her.. Høres veldig kjent ut.. Har sitti sånn siden onsdag.. Men med en haug maserier.. Trodde kansje noe var på gang i går da riene begynnte å ta seg mer opp, men blei lurt der gitt. Sitter nå fortsatt her med maserier både i mage og rygg, uggen og litt vondt i hue..
MammaMia=) Skrevet 20. september 2008 #3 Skrevet 20. september 2008 Jeg fikk vite av legen at det mest sannsynlig var slimproppen som hadde gått i flere "omganger" når jeg ringte å forklarte det.. (omtrent som du forklarer) har fått sjekka og slimproppen har gått..
tigergutt<3 Skrevet 20. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 20. september 2008 føden mente på det var rester etter modningen i går. Det skulle være klart rødt blod i slimproppen:) Da slapper vi av litt til. Men hvis det først skjer noe her så må jeg reise umidelbart, da jeg mest sannsynlig har en styrt fødsel foran meg.....
cyberkit *fødeklar* Skrevet 20. september 2008 #5 Skrevet 20. september 2008 Sa de på føden at det SKAL være blod i slimproppen?? For det er jammen ikke alle som har det..
Madamina Skrevet 20. september 2008 #6 Skrevet 20. september 2008 Kan godt være proppen. Merket ikke min sist, men denne gangen sa det svjupp og ut kom en stor seig geleklump med blod. Etterpå har det kommet litt her og der. Det var en uke siden. Hadde også fast tapp da, men plass til at jordmor fikk inn en finger (etter blødningen). Hadde også vonde kynnere, men har tatt det med ro etterpå og det roet seg. Har luftplager, løs mage, vondt i ryggen, kynnere innimellom og litt blødninger. Har fått beskjed om at det kan skje når som helts (termin medio oktober), men satser på å klemme han inne et par uker til. Så vanskelig å si. Hos førstegangsfødende kommer gjerne fødselen 2-5 dager etter proppavgang. Hos flergangsfødende kan det gå uker. Jeg er flergangsfødende.
Heihvordetgår Skrevet 20. september 2008 #7 Skrevet 20. september 2008 Bare sånn for å roe deg ned litt, selv om slimproppen går er ikke det nødvendigvis et tegn på at fødselen er i gang. Sist gang gikk slimproppen hos meg 4 uker før jeg fødte. Så lenge du ikke lekker noe vann, skal du bare slappe av. Hadde selv en rimelig kjapp fødsel da det først skjedde.
tigergutt<3 Skrevet 20. september 2008 Forfatter #8 Skrevet 20. september 2008 Til cyberkit *fødeklar* Nei de sa ikke at det skulle være blod med slimproppen, men de sa at hvis det var blod så var det friskt og rødt. Ikke gammelt og mer brunt. Ellers så har alt vært svært rolig i dag. Fikk en omgagn til med samme ekle gele som tidligere og lurer på hvor mye det kan være igjen av det etter kontrollen i går.
cyberkit *fødeklar* Skrevet 20. september 2008 #9 Skrevet 20. september 2008 den geléen er vel vannoppløselig, så det kan jo hende det heller er rester etter slimproppen eller økt utflod? Når det gjelder føden, iallefall her, så syns jeg at så og si alle av de jordmødrene på talartutten gir forskjellige svar, ganske frustrerende egentlig... Da jeg var inne til kontroll på sykehuset, fikk jeg beskjed om at fødselen kunne egentlig begynne når som helst, mens ei av de andre legene/jordmødrene der sa at jeg kom nok til å gå enda 2-3 uker...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå