Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 20. september 2008 #1 Skrevet 20. september 2008 Når man avtaler med noen feks "skal vi møtes i ett-tiden"; hva slags slingringsmonn har man på tiden da?
£adybird Skrevet 20. september 2008 #2 Skrevet 20. september 2008 Kvart på til kvart over. ellers blir det i halv ett eller halv to tiden... Det tenker ihvertfall jeg...
MammaMia123 Skrevet 20. september 2008 #3 Skrevet 20. september 2008 Jeg hater sånne "tiden" klokkeslett. Jeg må ha ett fast å forholde meg til ellers vet jeg jo ikke når vi skal møtes!
Hegemor og Marcusgullet Skrevet 20. september 2008 #4 Skrevet 20. september 2008 Enig i at det er fra ca. kvart på til ca. kvart over. Med det er jo alltid noen som ALDRI klarer å komme tidsnok og presterer å mene at "ett-tiden" liksågodt kan være halv to-to...... Ingenting irriterer meg mer enn folk som ALDRI klarer å komme tidsnok til avtaler, jobb osv.....)
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 20. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 20. september 2008 Da tenker jeg ikke helt fjernt da med kvart på til kvart over ;o)
(0_o) Skrevet 20. september 2008 #6 Skrevet 20. september 2008 Jeg tenker ti på - ti over... ) Utover det blir det jo halv ett - ett eller ett - halv to
Fabelaktiv Skrevet 20. september 2008 #7 Skrevet 20. september 2008 Fra ti på halv ett til ett på to.. alle klokkeslett man kan si 'ett' i 'Ti på halv ett' er første... før det er det kvart over tolv eller så.. Siste kan man si 'ett-femtini' Derfor skal man unngå slike upresisheter som kan føre til prinsipiell uenighet på generelt grunnlag! Dermed basta - jeg går og spiser pasta!
Gjest Skrevet 20. september 2008 #8 Skrevet 20. september 2008 Skal du følge din egen logikk så kan du vel kanskje slutte å kalle det "ett-tiden" når klokka har passert kvart over ett....?... Da er det jo snart to tiden (ti på halv to) ..? ;o) Uansett... jeg er enig med den(eller var det de) som sier - ti på til ti over ett -. Kan til nød strekke meg til- kvart på til kvart over-... men der går grensen min... ;o)
Fabelaktiv Skrevet 21. september 2008 #9 Skrevet 21. september 2008 Skjønte kanskje ikke logikken min, Anyone? Alt man kan si ETT i.. disse tidene vil da - believe it or NOT - overlappe.. jeg slipper med andre ord løs det totale ish-kaos! ohnoooo.. be gentile!
melkekua™ Skrevet 21. september 2008 #10 Skrevet 21. september 2008 Et kvarter begge veier, kvart på 13 og kvart over 13.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå