Gå til innhold

Hvordan er det med eggløsningstest og graviditet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

tok eggløsningstest den 17 og da var den veldig positiv, hadde sex 16, 17 og 19 sept.Når er sjansen mest for å bli gravid?Siden den slo ut for 3 dager siden så er det vel lite sjans for graviditet nå denne mnd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man har størst sjanse til å bli gravid dersom man har sex rundt EL (som du hadde). En G-test kan slå ut inntil 4 dager før IKM dersom du bruker morgenurin.

Skrevet

Tusen takk for raskt svar:) Kan man bli gravid før el også?hvordan er det nå da når el slo ut for 3 dager siden, har jeg lite sjans for å bli gravid resten av mnd nå da?

Skrevet

Før EL er det mulighet for graviditet ja. Det er fordi sædcellene har noen døgns levetid, gj.snittlig 3 døgn, og kan ligge i egglederen i påvente av at egget slippes. Egget derimot har bare ett døgn det kan befruktes på, dvs fra det slippes og ca 24 timer framover. Så når du hadde eggløsning den 17 er nok toget gått for denne måneden nå ja. Men du hadde sex på det rette tidspunktet, så muligheten for at det blir klaff er absolutt tilstede.

Hadde du selve eggløsningen den 17. eller positiv test den 17?

Skrevet

Jeg hadde pos test den 17.

Skrevet

Da hadde du mest trolig eggløsning den 18. Da skulle det også være en mulighet for at du kunne bli gravid også i går, men ikke i dag, det er nok for sent.

Jeg ble hvertfall gravid med sex ca 30 timer etter positiv test.

Skrevet

takk for svar:) har veldig menssmerter nå men det merker man vel ikke så tidlig om man er blitt gravid?

Skrevet

hei vennen! så bra at dere har begynt å prøve nå:)) jeg venter på mens nå, den skulle kommet i går eller i dag,eller kanskje imorgen! ikke dukket opp enda så håååper den ikke gjør det!! hvis den ikke har kommet til mandag så skal jeg teste ;o) masse lykke til til dere!

Skrevet

Hei på deg:)

Du er her du også ja:) Så spennende da, jeg hadde ikke klart å vente til mandag testen slår mest sannsynelig ut idag om du er gravid, ta en test a:) Du må si fra med engang da, lykke til:)

Nå må vi snart møtes..

Skrevet

hehe, jeg tenker at jeg ikke gidder bruke penger på en test, tenker jo at jeg sikkert bare blir skuffa, mensen kan jo plutselig dukke opp, men hvis jeg hadde hatt testen i hus hadde jeg nok tatt den! men tenker jeg kjøper den før jeg drar på jobb på mandag!(hvis ikke den forferdelige mensen har dukket opp!) skal sende melding når jeg vet ;o) du må også gjøre det!

kjempe spennende tider når man prøver! bra dere begynte litt før enn planlagt da, vi gjorde også det egentlig! nå vil jeg virkelig bli gravid snart!!

Skrevet

Det skjønner jeg, vi får håpe at mensen IKKE kommer da og send mld med en gang du vet:)spennende tider altså.Vi gleder oss masse til å flytte nå få oss noe eget.Snakkes da..

Skrevet

Ja skjønner at dere gleder dere masse til å flytte, hørtes jo kjempebra ut! Kos dere i kveld, prates snart, forhåpentligvis med gode nyheter:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...