Gå til innhold

Hva gjør jeg?? Fryst Puregon!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kun igjen å sprøyte med Puregon i dag - så eggløsningssprøyte i morgen. Oppdaget det i går før jeg skulle sette Puregon at den var fryst i kjøleskapet (var 1 pakke med Puregon 300 ie). Var en dråpe som ikke reagerte med en gang når jeg vendte på den. Jeg holdt rundt den med hendene og etterhvert så begynte dråpen å bevege seg. Noen som vet om dette kan gjøre noe med vikningen av medisinen??

Siden jeg bor 4,5 time fra sykehuset og apoteket her jeg bor bruker 2 dager før jeg får medisinen har jeg selvsagt ikke anledning til å få tak i ny.

Heldigvis var ikke eggløsningssprøyta fryst. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

What to do, what to do??? Har du egentlig noe valg. Hadde det vært meg så hadde jeg satt sprøyte i dag. Selv om den hadde vært fryst. Du har jo ingen sjanse til å få tak i ny medisin så da hadde jeg sjanset på den frosne.

Kan vel ikke skje annet enn at den kanskje virker litt mindre. Bedre enn ingenting spør du meg.

Du må ha lykke til med uttaket og alt. Krysser fingrene for at dette går så bra så.

Skrevet

Ja, nå satt jeg Puregon fredag og lørdag (den fryste) - og akkurat nå har jeg satt eggløsningssprøyten. Så da er det ikke noe å gjøre med Puregonen. Det går nok fint... Bare lurte på om noen hadde noe erfaring.

Takk for lykkeønskninger!! :)

Skrevet

hei ..nok litt sent å avare..men når apotekteknikeren forklarte meg hvordan jeg skulle oppbevare dette ..forsto jeg som at de var frosene og jeg burde få de hjem i kjøleskap før de tinte til romtemp..de var mere effektive hvis de kom i kjøle før de tinte..kansje jeg misforsto..men tror det går helt fint..lykke til..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...