MintCondition Skrevet 20. september 2008 #2 Skrevet 20. september 2008 Jeg lagde pizza i går, med følgende oppskrift: Bunn: 7dl mel 2 1/2 dl lunkent vann 1 ts salt 3-4 ss olivenolje 1 pk tørrgjær (heves i en halvtime) Tomatsaus: 2 fedd hvitløk 1 boks herm. tomater 1 terning gr.saksbuljong timian oregano basilikum sukker olivenolje Kokes til den er tykk og god Fyll: Tomatsaus først, så ost, deretter; Kylling (sånn ferdiggrillet i strimler) Bacon (legges rått på, blir stekt i ovnen) Soltørkede tomater i olje (skjæres i mindre biter) Champignon Artisjokkhjerter i skiver NAM!
Gidder ikke! Skrevet 20. september 2008 #3 Skrevet 20. september 2008 Min kjære lagde en fantastisk en en gang, da var det en tynn , tynn bunn, med tomatfyll bestående av tomater, skoldet og skrelt, hvor han tok ut all safta og finhakket det. + krydder. (Helst ferske urter) Ellers blir det veldig godt med tomatpure, olje (som tåler sterk varme), masse hvitløk, litt sukker, salt og pepper. Basilikum og oregano i fleng! Men over til den pizzaen min kjære lagde. Den skal være veldig enkel, med lite fyll, men du verden så smakfull! Mossarella og masse parmesan og tilslutt deilig parmaskinke. Jeg liker best at skinka har vært på pizzaen i ovnen, men den skal egentlig legges på når pizzaen er ferdig stekt. Sammen med ruccola!
mamma til 2 skjønnheter Skrevet 20. september 2008 #4 Skrevet 20. september 2008 2 ferdige fam pakker med ferdig pizza mel og en pk pizzafyll med tomat og løk. Toro sine. Hev bunnen 20 min før utkjevling. Ost på toppen og kansje noen pepperonibiter. Enkelt og greit hvis du liker tykke bunner. Alle skryter av pizzaen min men ingen veit at jeg "jukser" ;-)
Gjest Skrevet 20. september 2008 #5 Skrevet 20. september 2008 Lager tynn bunn som jeg forsteker i 10 min. tid.... Lager tomatsaus, (eller tar den enkle varianten med å blande tomatpure (eller Heinz tomatketchup) med masse krydder) Legger på et godt lag med ost, så finstrimlet skinke, pepperoni, paprika, sjampinjong og løkringer. Lager salat og en deilig rømmedressing til..... namnam )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå