Linerla Skrevet 20. september 2008 #1 Skrevet 20. september 2008 Har lest en plass at man blir mer kvalm med jenter? Stemmer dette for dere som har barn fra før? Jeg var veldig kvalm med gutten min, og kjenner nå at kvalmen kommer igjen;) Har en følelse på gutt igjen:)
Silje og Vaniljebollene Skrevet 20. september 2008 #2 Skrevet 20. september 2008 Jeg var ikke kvalm et sekund sist gang, og da fikk jeg jente. Denne gangen er jeg litt kvalm, og har en sterk følelse av at det er en gutt.
Aprilprins<3 *fødeklar* Skrevet 20. september 2008 #3 Skrevet 20. september 2008 Med førstemann var jeg kvalmere enn nå... Kastet opp osv. Da fikk jeg gutt! Denne gangen spyr jeg ikke, men føler meg fyllesyk... Er trøttere også, så har en helt annen graviditet. Hører mange har to forskjellige svangerskap, men får to like kjønn alikevel... Tror det er så ymse jeg Hadde vært koselig med ei lita prinsesse denne gangen... Får vi gutt igjen så har jeg masse nydelig babytøy ihvertfall
Charlotte85 Skrevet 20. september 2008 #4 Skrevet 20. september 2008 Hei, jeg fikk også høre at man var kvalm hvis man gikk med jente, men i mitt tilfelle var det motsatt, jeg hadde hyperemesis gravidarum, (ekstrem svangerskapskvalme) og spydde i nesten 7 måneder av svskapet sist, og da kom det en liten gutt! Nå går jeg i tiende svuke og har følt meg uggen, nesten som at jeg har vært på fylla en uke i strekk, men har ikke spydd en eneste gang, er veeeeldig sentimental, gråter til hotel cæsar, og veldig trøtt og sliten. Veldig annerledes svskap, så tror kanskje det kan være jente denne gangen. Fikk mer hårvekst på bein, å på magen når jeg gikk med gutten, men har ikke merket noe av dette nå. Gikk 15 dager over sist! Håper jeg slipper det denne gangen!
Vil Skrevet 20. september 2008 #5 Skrevet 20. september 2008 Som man ser over er det jo ikke vitenskap å påstå at kvalme gir jente. Men det er visst slik at om man venter en jente så produseres mer av visse hormoner. Nå er det visst ingen som helt klarer å forklare hvorfor noen er så kvalme heller, men igjen er det mengden hormoner som er den trolige årsaken. Derfor sier man at kvalme ofte kan bety jente, selv om det ikke er slik i alle tilfeller.
ayaah Skrevet 21. september 2008 #6 Skrevet 21. september 2008 Tror ikke det er noen sammenheng jeg. Jeg er gravid med mitt 4. barn, de tre første er jenter, så jeg lurer ikke så VELDIG på hva det blir denne gangen.... Første gangen var jeg ikke særlig kvalm, men siden har det økt på for hvert svangerskap... Jeg kjenner to som har vært ekstremt kvalme gjennom alle svangerskapene, hun ene har to jenter og hun andre tre gutter...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå