Gå til innhold

DILEMMA!! slutte å amme??

Anbefalte innlegg

Skrevet

starter med å si at jeg er utrolig usikker på hva jeg skal gjøre.

dette sier folk til meg, og jeg tenker det også selv:

-amme til hun er ihvertfall 1 år, det er best for henne (sevfølgelig)

-slutt å amme, da kommer tennene fortere, og det gjør ikke så vondt

(hun er 9 mnd og har ennå ikke en eneste tann)

hun suttrer noe helt for jævlig om dagen, og det har hun gjort de siste ukene. men ingen tann har kommet.

så hva gjør jeg? slutte å amme så hun kan få tenner og ikke ha vondt lenger? (hun har munnen lukket hele tiden, tydelig at hun har vondt, smiler sjeldent)

eller fortsette å amme, og bare la henne være suttrete?

må tillføye at hun er fæl til å bare leke med puppen de gangene jeg ammer nå, er liksom ikke 100% interressert lenger. men jeg hadde satt meg et mål, å ame til hun var 1 år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm kommer tennene fortere om du slutter å amme? Aldri hørt før.

Luke fikk sin første tann da han var 6 mnd, jeg fullammet til han var 7 mnd og ammet han videre til han var 17 mnd.

Synes du skal fortsette å amme hvis du føler for det.

Skrevet

Jeg har aldri hørt at tennene kommer fortere ved å slutte å amme. Amming virker også smerte lindrende.

Jeg hadde nok ikke sluttet pga dette :)

Da min hadde det som vondest ga vi han litt sukkervann. :)

Har hatt noen slike perioder vi også, og det er fælt å se at de har det vondt.

Skrevet

jeg er ikke sikker på hva som er rett og galt jeg. eneste jeg vet er at sevfølgelig er det bedre å amme, men blir jo litt i tvil da, høre så mye rart. og jeg får jo vondt i hjerterota av at hun har det så vondt. skulle så ønske det kom er tann snart, ser de ligger under gommene, på framsiden, men de vil ikke ut!!!! er det noe man kan gjøre for å hjelpe??

jeg smører gommene flere ganger om dagen, men hjelper ikke stort. da det har vært som verst har jeg gitt henne pinex (paracetamol)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...