Lilletrille,<3 Skrevet 19. september 2008 #1 Skrevet 19. september 2008 Hei! Håper noen kan hjelpe meg og finne ut hva dette kan være? Et par dager før forventet mensen denne prøveperioden kom det kun en brun flekk på papiret. Det var altså kun den ene flekken hele dagen! dette skjedde også dagen etter. tredje dagen var det litt mer blod, men ikke like mye som vanlig mensblødning. fjerde dagen var det ingenting. femte dagen kom det litt blod med en "blod/slimklump" og ingenting resten av dagen. Noen som har opplevd lignende? Kan det eventuelt ha vært festeblødning? eller tidlig SA?
Sissel L. Skrevet 20. september 2008 #2 Skrevet 20. september 2008 Ja, jeg har dessverre opplevd lignende. Det begynte med en enkel blodflekk på papiret to dager før ventet mens. Fikk beskjed om at blodrester kan være helt normalt, men at det kan også bety en begynnende SA. For meg var det dessverre det siste. Jeg klarte aldri å roe meg med at jeg så brunt/rødt på papiret. I uke 6 kom det plutselig en kjempeklump sammen med en del mørkt, friskt blod, og da var det dessverre ikke tvil om hva som hadde skjedd. HCG bekreftet det samme. Jeg fikk målt HCG tre ganger den første uken etter at jeg skulle ha hatt mensen, og de viste alle tre at HCG økte veldig bra fram til midt i uke 6 (dvs 1,5 uke etter mensen). Da stupte den etter SA. MEN husk at ca 1/3 blør litt i første trimester uten at det er noe galt. Mange har også menslignende smerter uten at det er noe galt. Hvis egget har festet seg veldig sent kan man nærmest ha en vanlig mensblødning uten at egget blir med ut. Noen blør fra livmorhalstappen og noen blør fra skjeden. Jeg ville ha fått en gynekologisk undersøkelse hos legen din for å finne ut hvor blodet kommer fra. Lykke til!! Håper at dette går bra og at du får en så god helg som mulig.
V.I.Bebbi er gravid Skrevet 20. september 2008 #3 Skrevet 20. september 2008 Jeg har vært på sykehuset å sjekket bløningen min,blødde en og annen dag jeg også,men det var etter påvist graviditet.Og den ene dagen så kom det en stor gelatinklump som plasket i do,og fikk beskjed om å komme på UL og skulle sjekke livmoråpningen.Men alt var gudsjelov i orden etter flere dager med blodprøving og påvist hjertelyd etter noen dager. Så blødninger er ikke alltid SA nei,så lykke til.Krysser fingrene for deg..
to_tette? Skrevet 21. september 2008 #4 Skrevet 21. september 2008 hadde akkurat det samme som deg, er 8 uker på vei nå, såvidt jeg vet. skal på UL om en uke. er det ikke normalt å ha bittelitt blødning når man egentlig skal ha mens? hadde det både første gang jeg skulle hatt mens og andre gang i forrige svangerksap, men ikke en eneste dråpe blod etter det hele svangerskapet, før jeg begynte å få åpning og fødte ei perfekt fullbåren jente så ta ikke sorgene på forskudd da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå