blond Skrevet 19. september 2008 #1 Skrevet 19. september 2008 Jeg har begynt å drikke rooibush-te i det siste pga høyt innhold av antioksidanter, men ellers gjør jeg ikke noe spesielt for sunnhetens skyld. Normalt sunt kosthold, men velger ikke ut enkelte matvarer FORDI det er helsefremmende. Kanskje jeg burde? Spinat kommer jeg, uansett hvor sunt det er, ikke til å spise!
Regnbuens barn™ . Skrevet 20. september 2008 #2 Skrevet 20. september 2008 Jo, vi gjør vel egentlig det! Spinat er forøvrig dritdigg, stek det med hvitløk og soltørkede tomater.. nam nam! Men skal gladelig innrømme at jeg spiser ting som ikke er så helsefremmende, he he, (GODIS) "Jeg er ikke så redd for hva man spiser mellom jul og nyttår, men heller redd for hva som inntas mellom nyttår og jul!"
h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 20. september 2008 #3 Skrevet 20. september 2008 Nei, jeg spiser ting fordi det er godt:)
Regnbuens barn™ . Skrevet 20. september 2008 #4 Skrevet 20. september 2008 Må legge til at jeg spiser ikke noe jeg misliker fordi det er sunt, men heldigvis finnes det så mye sunn, helsefremmende mat som er digg! Det er jo nesten bare fantasien som stopper deg;-)
Gjest Skrevet 20. september 2008 #5 Skrevet 20. september 2008 Prøver å spise så "rene" matvarer som mulig, altså minst mulig prosesserte. Spiser minst ên type grønnsaker til middag og får i meg omega 3 hver eneste dag. Spiser da fisk i en eller annen form for tran er uaktuelt!! Tar jern og, men det har forsåvidt ikke så mye med sunnhet å gjøre - mer at jeg er anemisk så det rekker.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 20. september 2008 #6 Skrevet 20. september 2008 Nei, gjør ikke det, spiser normal sund mat. Har sagt det skal være grønnsaker til middag da fordi det er sundt, om det kan regnes.
Raych Skrevet 21. september 2008 #7 Skrevet 21. september 2008 Nei, egentlig ikke. Tror vi har ganske normalt kosthold i utgangspunktet, så tenker ikke så mye over det i grunnen:) Spiser det vi liker, og det vi har lyst på. Meningene om hva som er sunt og ikke endres jo så ofte, så vi orker ikke å følge med på alt det der hele tiden. Har andre ting å bruke tiden på
metaMORfose Skrevet 22. september 2008 #8 Skrevet 22. september 2008 Ikke bare fordi det er sunt. Men det er matvarer jeg prøver å bruke oftere fordi det er eks mye antioksidanter. Som blåbær, det prøver jeg å blande inn i et eller annet en gang i uka, så barna får det i seg. Smoothie eller noe. Noen ganger velger jeg brokkoli i steden for blomkål med tanke på at broccoli er sunnere. Eller jeg velger ting med mindre fett fordi det er sunnere. Men jeg sitter ikke å spiser ting jeg synes er pyton fordi det er sunt. )) Som f.eks grønn te, det synes jeg smaker skikkelig vondt! Da får det være så sunt det bare vil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå