Gå til innhold

Hvor mye kjøper dere for til barna deres til bursdag og til Jul?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler at det har blitt presset høyere og høyere med årene.

Har jo en ganske stor unge, så har jo kjøpt i noen år.

Er også klar over at gaver til mindre barn koster som regel mindre enn til større barn.

Feks dukkevogn kontra cd-spiller gjerne.

Har noen få spørsmål her.

Hvilken av dagene bruker der å kjøpe størst gave til barnet, jul eller bursdag? Eller er det likt?

En aen ting, til dere sm har flere barn... Kjøper dere for samme beløp til alle?

Hvis dere har et større barn som ønsker dyrere gaver enn yngre, hvordan gjør dere det?

SI at dere kjøper en tv til den eldste, kjøper dere for tilsvarene summer til yngre? Blir ikke det lett veldih mange pakker da?

Hvis dette ble mye... Så lurte jeg mest på hvilket beløp dere ga for :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg har no bare et barn da, men har jo selv oppvokst i en søskenflokk på 2.. Og vi fikk ikke alltid like dyre gaver... Tror mamma og pappa prøvde så langt de kunne, men var jo ikke alltid lett å finne gaver som passet oss begge til en og samme sum...

Akkurat nå så kjøper vi det vi ser snuppa vår trenge der og da, så om det blir mest til bursdag eller jul, er litt etter behov.. Bursdag og jul kommer også ganske nære (bursdag i september).

Beløpet er ikke fastsatt...

Skrevet

Vi legger ofte sammen med besteforeldre på begge sider, så blir det gjerne en litt større ting som de har ønsket, f. eks sykkel, ski ol.

Kjøper faktisk ikke alltid for helt samme beløp, men det jevner seg ut i det store og det hele. Dessuten skjønner de ikke hvor mye ting koster. Vi pleier kanskje å spytte i mellom 500-1000 kr alt etter som det passer. Besteforeldrene sparer pengene på konto til ungene i stedet for at de får store gaver. Jeg vil ikke ha bortskjemte unger.

Siden vi spleier, blir det også færre gaver. Noe som er bra i mine øyne.

Skrevet

Kjøper ettersom hvor mye økonomien tilsier og hva de trenger.

Feks klær, leker, spill, voksipose, tv, atv, sykkel, utstyr...

Skrevet

Har 3 små barn og tenker ikke sum når det gjelder gaver. De vet ikke selv hvor mye ting koster ennå =P Har ikke noen bestemt sum satt av til hverken jul eller bursdag. Prøver heller å finne noe de virkelig ønsker seg eller trenger. Kommer nok til å måtte begrense til en sum når de blir eldre og legger merke til det selv. Men får en TV ett år, trenger jeg ikke kjøpe for tilsvarende sum til de andre samme året, men at feks de også får TV når de er så gamle...ellerno! Lett å si nå, når eldste bare er 4 snart =P

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Har bare 1 barn så har ikke kommet dit enda, men kan fortelle hvordan mine foreldre gjorde det og fortsatt gjør det.

Til jul gir de for samme summen til alle. Dersom ikke gavene koster like mye gir de resten i penger slik at gave+ penger blir like mye som den dyreste gaven til et av barna.

Når det gjelder om det er til jul eller bursdag de bruker mest penger så er nok dette ganske likt. De har nok lagt seg på en sum og holder seg til den. Jeg har bursdag først på året og de legger nok opp til hvor mye mine søsken skal få ut ifra hva de har kjøpt til meg :-)

Skrevet

Vi gir som regel mellom 500 og 1000 om ikke det er noe veldig spesielt :) Jeg har tenkt å gi likt fordi jeg og min bror alltid har fått likt. Det er selvfølgelig ikke like viktig når de er så små at de ikke vet noe om det, men jeg synes det er greiest å gi likt. Kan fort bli til at den fikk mer enn den og det er ikke noe koselig følelse.

Kjøper ikke noe bare for å kjøpe heller, men er jo ikke så mye man før for den summen heller da (i hvertfall ikke i forhold til alt de ønsker seg hehe) :)

Skrevet

Nå blir det første julen som kommer med to barn. Men nei jeg kjøper ikke for samme sum i år, det kommer helt ann på hva de behøverog hva di ønsker seg. Har ikke noen fastsatt sum heller, det kan være alt mellom 100 til 1000 kr som sagt kommer ann på hva som behøvs og hva de ønsker seg.

Jr kommer til å få en gå stol i år og storesøster kommer til å få flere små pakker med møbler til dukkehuset sitt.

Skrevet

Vi har lagt oss rundt 1000 lappen:-)

Skrevet

Nå har vi bare en jente osm blir 2 i novembe da- så vi har ikke ås mye trening der enda. hehe

men foreløpig har gavene ligget på 1000-1500 både jul og bursdag. .

ha vokst opp med fem søsken og er vant til gaver til jul på ca 500 og bursdag litt mer. til jul skal mange ha gaver og til bursdag har man dagen for seg selv:)

Skrevet

Vi har lagt oss på ca 500 kr til jul og ca 1000 kr til bursdag.

Til jul så får de uansett så vannvittig mye gaver fra fjern og nær at vi nå har begynt med å kjøpe 1 ting til jul.

De får en liten pakke på morgenen i strømpa si da,men det er mere min greie.Litt sånn ventepresang på en måte:)

I år blir det uansett litt annerledes.

De to eldste skal få Nintendo ds til jul.Det er fordi jeg ikke har hjerte til å gi den ene til bursdag og så må den andre vente i flere mnd før han da får sin.Ikke blir det spennede heller,da de vet at slike store ting som koster en del og begge ønsker seg ikke blir gjort forskjell på.

Nå har jeg drøyet i flere år med den ds`en så i år kommer den i hus.

Jeg bare ber om at den blir solgt med et spill så det ikke blir enda dyrere;))))

De små har enda ikke begrep på penger så noe forskjell blir det innimellom,men vi prøver så langt det lar seg gjøre å kjøpe likt til de alle:)

Skrevet

De får velge mellom mange venner i bursdagen eller dyr gave, og da velger de alltid det første : )

Til jul får de mange pakker, både småtteri og litt større ting.

Skrevet

har jeg ikke tenkt på en gang. hun er jo så liten. kjøper det hun trenger eller jeg tror hun ønsker seg, uansett om det koster 500 eller 2000.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...