blond Skrevet 19. september 2008 #1 Skrevet 19. september 2008 Eller gir dere gave uten kort? Jeg har kuttet ut kort med mindre jeg har noe spesielt å si. Jeg oppfordrer sjelden gutten min til å skrive kort heller, men ser at det blir mer og mer vanlig at kort følger gave.
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 19. september 2008 #2 Skrevet 19. september 2008 Jeg gjorde ikke det idag. Mest fordi jeg ikke fant noe kort jeg likte eller gutten min ville gi.. ville gitt kort viss jeg ga pengegave. Er det noen som sparer på alle slike kort de får opp gjennom tro??
blond Skrevet 19. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 19. september 2008 Hehe.. jeg prøver å spare på de, men en del blir nok brettet og gjemt bort av lillebror..
Bekkenløsning Skrevet 20. september 2008 #4 Skrevet 20. september 2008 Jeg liker ikke å få kort sammen med gaven.. Føler jeg er nødt å samle på det, fordi folk har brukt tid eller penger på det. Greit nok til dåp, konfirmasjon, bryllup og sånn. Men med alle bursdager og sånn, blir med mye i løpet av et år... Og viss en kaster det, er det jo søppel... Det er jo ikke heller heldig..
Anonym bruker Skrevet 20. september 2008 #5 Skrevet 20. september 2008 Det var da en noen arrogant holdning, synes jeg. Er det ikke spesielt nok å levere et kort der det står gratulerer med dagen? Jeg oppfordrer mine barn til å lage kort. Har vi ikke tid kan vi lage på datamaskinen. Noen ganger kjøper vi. Vi får ofte ting fra besteforeldre og tanter og onkler utenom bursdager, og da skriver vi selvfølgelig takkekort. Vi fikk en større sum av mannen min sin farmor for mange år siden, og skrev et langt takkekort som vi reiste dit med, sammen med en blomst.
h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 20. september 2008 #6 Skrevet 20. september 2008 Jeg personlig syns det er litt uhøflig å ikke gi kort med gaven... Datteren min fikk kort fra alle 15 iviterte, og 90% av disse var selvlaget i alle forskjellige kvaliteter, no som er utrolig nusselig... Tar ikke lenger vare på de, de blir som regel kastet etter noen dager, men sparte på alle kortene de 3 første årene...))
~~DoraDora~~ Skrevet 20. september 2008 #7 Skrevet 20. september 2008 Vi gir alltid kort med. Ser på de som dropper kort, som gnitne... de ønsker bare å spare pengene de koster selv
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 20. september 2008 #8 Skrevet 20. september 2008 Gir oftest gave uten kort, mest fordi jeg sjelden har kort i huset, og alle bursdager kommer like uventet uansett hvor lang tid jeg har hatt å forberede meg. Gaver har jeg oftest mye å velge av i gave skapet mitt.
Raych Skrevet 21. september 2008 #9 Skrevet 21. september 2008 Her hvor jeg bor er det (og har det) alltid vært vanlig med kort sammen med gaven. Føler ikke at det blir "ordentlig" gave uten at det følger med kort med gratulasjoner på.
yasmina Skrevet 22. september 2008 #10 Skrevet 22. september 2008 Her har man gavebord, evt aapner gavene naar gjestene har gaatt hjem og da er det greit med kort slik at man ser hvilken gave som er fra hvem. Men hjemme bruker vi ikke alltid kort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå