Magandang anak ko Skrevet 19. september 2008 #1 Skrevet 19. september 2008 hvordan få best mulig bilder til annonsen. Og lure tips til hva som bør være synlig og hva som bør taes bort både på bildene og på visning. Takk takk:o)
jente30L Skrevet 19. september 2008 #2 Skrevet 19. september 2008 akkurat lagt ut en link til leil vi selger nå.. se lengere ned på side,.kanskje du får noen ideer
AneB Skrevet 19. september 2008 #3 Skrevet 19. september 2008 Så akkurat noen bilder på finn, der vaskerommet var overfylt av skittentøy og klær til tørk. Not nice... Det sies at man skal ta bort alle personlige eiendeler, men har ikke hørt noe om hvor man skal gjøre av dem, hehe
Gjest Skrevet 19. september 2008 #4 Skrevet 19. september 2008 På bildene (og visningene) var det striglet, alle personlige ting og bilder var borte og vi flytta rundt på møblene for å "åpne" rommet. Til visningen hev vi alle personlige ting over til naboen (hehe, det var avtalt;). Jeg kjøpte løper og noen lys og hadde det på bordet, så ble det litt hjemmeaktig. Vel, jeg gjorde det på 3. visningen (jeg "bare" ryddet til de andre), og da fikk vi jammen inn et anstendig bud (det første budet var 250 000 under takst), så presset vi det litt opp og fikk solgt til en pris vi var fornøyd med=) Lykke til med boligsalg! Det er skikkelig nervepirrende! ;-)
Gjest Skrevet 19. september 2008 #5 Skrevet 19. september 2008 Jeg har aldri solgt selv, men har vært på mange visninger Vi endte opp med den leiligheten som så koselig og bebodd ut, der vi fikk en god følelse av å gå inn. Veldig mange nå om dagen stripper leilighet/hus for ALT av pyntegjenstander, bilder, og forskjellige ting,, det blir jo helt sterilt og veldig lite koselig! Flere vi så på hadde leid inn stylist også og alle de leilighetene så kliss like ut, det gav oss også litt avsmak. Jeg ville ha beholdt noen bilder, lysestaker og andre sånne ting, kanskje flyttet litt på sånt og møbler for å få det så pent som mulig, men ikke fjernet alle bevis på at noen faktisk har bodd der! Tannbørster og hundre forskjellige shampoflasker for eks er ok å fjerne, mens noen pene såper og delikate håndkler bare er positivt og gir et hyggelig inntrykk synes jeg
Gjest hovedinnlegger Skrevet 19. september 2008 #6 Skrevet 19. september 2008 Helt personlig synes jeg trenden med å gjøre leilighetene fullstendig sterile til visning er noe overdrevet. Dette er dessverre rådene meglerne gir, og nærmest krever av eier i forkant. Helt personlig synes jeg det er viktig at det vises at leiligheten faktisk er beboelig. At uttrykket er noe mer realistisk, i forhold til hvordan det blir når man selv drasser inn alle sine ting. Hjem med mange ting og tang stående fremme kan absolutt ha sin sjarm og virke innbydende, det kommer bare an på hvordan det er gjort... Kanskje ser det da ut til at det bor en lykkelig familie der. En familie som er lykkelige av å bo akkurat på det stedet og i den leiligheten, som trives, og egentlig ikke vil flytte... Det er jo det beste salgstriks... Det er stor forskjell på et hjem som ser sjarmerende og bebodd ut, og en rotete leilighet. Vel, selv sitter jeg ihvertfall å irriterer meg grønn over hvor STYLET leilighetene i salgsannonsene for tiden er.... Jeg sitter igjen med spørsmålene: hvordan ser det EGENTLIG ut når noen faktisk bor der. Hvordan ser det EGENTLIG ut, når alle tingene er på plass. (Er det for eksempel egentlig plass til alle tingene?) osv. osv. Du må selv vurdere. Ta en grundig analyse av ditt eget hjem, og tenk etter hva som gjør det koselig og innbydende, og hva som ser rotete ut, eventuelt mindre innbydende. Å leie inn flatskjerm, låne moderne sofa, fjerne barnesengen, rydde bort alt av kjøkkenutstyr på kjøkkenbenken osv. synes jeg bare blir teit.
Gjest hovedinnlegger Skrevet 19. september 2008 #7 Skrevet 19. september 2008 Ribbet leilighet blir rett og slett patetisk - Jeg får følelsen av at selger kun er ute etter å heve prisen, heve prisen til mer enn hva leiligheten faktisk er verdt, bare fordi den ser så STILIG ut. Men dette STILIGE interiører følger jo ikke en gang med. Det lyser liksom bare pengegriskhet lang vei, om du spør meg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå