Gå til innhold

Hvor lenge må man være i jobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har store planer om å bli gravid til våren, men holder på å søke jobb nå. Har forhåpninger om å få en veldig snart, men man vet jo aldri hvordan det går. Skal på jobbintervju neste uke, og krysser alt jeg har for at jeg får den jobben.

Hvordan vurderer dere det i forhold til jobb? Synes det er litt ekkelt å måtte si at jeg er gravid bare noen måneder etter at jeg har fått jobb. Finnes det noen uskrevne regler i forhold til dette? Minimuns antall mnd man bør vente?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min og sambo's "krav" før vi begynte prøvingen var at jeg skulle ha fått meg fast jobb...jobbet en stund i et vikariat,og når det var ferdig sto jobbsøking på plana.

Fikk på første forsøk selve Drømmejobben! Overlykkelig^^,

Jeg bestemte meg så for at jeg iallefall skulle være ferdig med prøvetiden på jobben før vi begynte...det ble 6laaaange mnd'er :P Ikke at jeg Måtte,men jeg valgte det...også for min egen del: bli godt kjent på arbeidsplassen,komme inn i rutiner,bli kjent med arbeidskollegaer o.l.

Har ikke angret et sekund på at vi valgte å gjøre det på denne måten,men det er opp til hver enkelte hvordan man vil gjøre "ting og tang". Vet om de som har blitt gravid rett før de begynte i ny jobb,og det har gått kjempebra! :) Men jeg vurdette det slik for min egen del-ikke selve arbeidsplassen sin del. Det er ingen som kan gi deg sparken om du blir gravid etter 2mnd i jobben!

Ift jobb/lønn/permisjon så kan det være greit å tittet innom regelverket for å se hva det sier...ikke at jeg har gjort det selv,for vet at jeg får det jeg har krav på med tanke på "lønn under mammaperm". Men mener å huske at man må ha jobbet 6 av de 10 siste mnd for å få det man har krav på... Bare sånn i tilfelle det skulle dryyyyge at du får deg jobb,så kan det være greit å sjekke hva man får/ikke får av "pengestøtte".

Ønsker deg lykke til med jobbsøkingen,og prøvingen-når den tid kommer;) Selv venter jeg på at mensen ikke skal komme ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...