Gå til innhold

Teite kommentarer som irriterer meg,. Hva svarer man?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber som kunderådgiver og har kunder etter hveramdre hele dagen.

Fikk to TEITE kommentarer i dag som irriterte meg grønn, og hver gang det skjer så finner jeg aldri på noe smart å slenge tilbake.

Den første kom og sa (riktignok en godt voksen mann)

"Voldsomt så tykk du var blitt rundt midtpartiet, har du spist noe du reagerte på?" etterfulgt av en jeg-tror-jeg-er-fryktelig-morsom-nå-latter. "Det er vel bare noe som har satt seg fast, eller så har du bare lagt på deg kjempemasse" fortsetter han..

Fant bare frem en kort latter sammen med et falskt smil, frem til en kollega på sida meg hørte hva han hadde sagt og sa "Nei, sånn snakker vi ikke til ho stakkars!"

Et par timer etterpå får jeg enda en som bare blir enda dummere og litt mer sårende.. "Oi.. Noen har smelt deg på med bolle i ovnen iallefall!"

Svarte "hehe, ja.." og prøvde å komme videre frem til hva han var her for, men så står han bare foran meg og ler og tror det var gøy..

Synes ikke sånn er gøy!!!

Synes det er barnslig og umodent av gamle menn og stå sånn å snakke..

Kom på en bra kommentar jeg skulle sagt (men det kommer selvsagt alltid etter at kunden har gått)

"Jeg er heldig for jeg er bare gravid jeg, det er verre med deg!" heheh..

Men hva annet svarer man? Noen andre med samme erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er jo gravid så du blir tynn igjen. Hadde ikke giddet å bry meg. Men mange litt eldre menn er virkelig ikke morsomme når de snakker om boller i ovnen etc.

Men ikke bry deg.

Skrevet

:-D

Jeg tror du burde fokusere mer på tanken bak utsagnene til disse mennene. Det er helt sikker uvitenhet, de mener ikke å være slemme med deg. Syntes det blir litt feil å være overlagt slem tilbake jeg da.

De "morsomste" kommentarene jeg har fått hittil er:

- Det ser ut som det er mer enn 1 der inne!

- Hva? Er du 3 mnd på vei? Du mener vel du har 3 mnd igjen??

- Du har vel ikke tenkt til å bli større nå??? (sagt til meg i 4. mnd)

- Du har vel spist noe du ikke har tålt ser det ut til!

- Du må vel bli lei magen du, du som blir enorm så fort!!

Alle klassikere, de preller av som vann på gåsa.

Noen ganger har jeg svart dem at jeg venter tvillinger, og lar disse dustepappene leve i den troen. Til slutt blir men jo lei av å høre det samme gnålet "OM DEN ENORME MAGEN" over and over and over.

De er sikkert mange rare ting jeg sier til folk uten at jeg vet at det sårer de også. Det er bare sånn vi mennesker er, ---tjukke i huet!

Skrevet

Er noe med det når det kommer fra menn man ikke kjenner at det iallefall ikke blir morsomt..

;)

Men hadde vært greit å hatt noe å svart tilbake med.

Skrevet

- Neida, men jeg sliter innmari med luft i magen!

Men i virkeligheten svarer man jo ikke noe fabelaktig, men smiler litt oppgitt og venter på at de skal le seg ferdig av sin egen kostelighet.

Den beste kommentaren jeg har fått var fra en kvinnelig bekjent i et damelag - hun mente jeg så ut som om jeg ventet en jente - hvorpå hun forklarte at utseende fikk lide mer når man var gravid med jenter fordi jentene stjeler morens skjønnhet... Jo, takk for den.

Jeg tror folk mister all normal folkeskikk når en gravid befinner seg i rommet?

Skrevet

Går an å si ting på en finere måte, noe folk er dårlige til..

Men den koseligste jeg har fått da, er "åååh, du har baby!!!" av en utenlandsk dame som pekte mot magen min :)

Skrevet

Forslag; "nei, det som er inni denne magen kom ikke inn DEN veien" (hvis det var snakk om å ha spist noe man ikke tålte).

"Nei jeg er bare feit, jeg" (så kan de få så dårlig samvittighet de bare vil)

"Syns du hadde litt mye skjeggvekst til å ha bolle i ovnen du også?"

"Skulle egentlig ønske magen var større jeg, for jeg får så innmari vondt i ribbeina av hybelboerns sparking"

...men man sier jo aldri sånt, hehe. For jeg kommer ikke på noen "fine/spydige" kommentarer :o)

Skrevet

om det er en mann med mage(det er det jo flere av enn uten,for å si det sånn;)) så ville jeg spurt om han var verdens andre gravide mann og hvor langt han var på vei....;)knegg....

Skrevet

Jeg blir så irritert på sånne kommentarer, men som regel detter det "heldigvis" noe spydig ut av meg tilbake. Klarer bare ikke å holde kjeft.

Spør noen om jeg har spist noe jeg ikke har tålt, svarer jeg:"Nei, vet du hva. jeg har pult. Det er sånn man pleier å blir gravid!"

Da har de plutselig ikke så mye mer å si.

Hvis noen kommmenterer at jeg har blitt så stor, svarer jeg " Det syntes jeg var rart, for jeg har faktisk bare lagt på meg 2 kg." Plutselig da syntes de ikke det er så mye alikavel. He he.. (Har bare lagt på meg 2 kg også, men det er jo umulig for andre å vite. Ser ut som om jeg har lagt på meg mer)

Jeg har en gutt på 15 mnd og venter en ny gutt om 3 mnd, så har hatt god tid til å øve meg!!!

Skrevet

bare si : "Jeg har fått meg noe i år, hva med deg da?" blir sikkert stilt da.

jeg har bestandig tenkt som så at eldre menn som komenterer magen på en slik måte ikke tenker på det som er inni magen, men heller hvordan det kom inn dit i utgangspunktet. (selvfølgelig ikke hvis det er ens egen bestefar da hehe)

Skrevet

æhehehe.. Takk for alle svarene, skal definitivt bruke dem flittig :P

Skrevet

"Ja, den var original du. Bare hørt den en tre - fire ganger før gitt."

Det funka for meg =p

Ellers er jeg begeistret for de som peker på magen min og nærmest roper; "Se, hu' har pult!" Da er det godt å komme med at "Jøss, så du vet hvordan det går for seg?"

Skrevet

Hehe ma le av de morsomme komentarene her:P Da jeg var gravid, og hadde begynt a fa en mage og tildels STORE bryster, trodde alle bare at jeg hadde lagt pa meg. Helt til tanta mi pekte pa magen min og skrek: Herregud er du gravid eller????

Da svarte jeg : Neida, bare blitt litt lat og tatt silikon i brystene. Da skjonte de fleste som var til stede at jeg var gravid. Ingen synes det var en morsom komentar utenom samboeren min.. som lo...

Skrevet

Opplevde ikke å få noe særlig kommentarer når jeg var gravid, men etter at babyen var født var jeg på et kjøpesenter. Satte meg til for å amme på et sted der det var lite folk, og jeg viste ikke noe pupp i det hele tatt. Så kommer en godt voksen mann (hva ellers??)og sier: "Jeg er også sulten"! Og så ler han som om han er verdens morsomste og deiligste! ÆSJ! Finnes mange teite folk!

Blir spennende å se om det kommer noen kommentarer denne gangen, da skal jeg hvertfall bruke noen av tipsene herfra!

Skrevet

"Voldsomt så tykk du var blitt rundt midtpartiet, har du spist noe du reagerte på?"

Svar: nåja, er nå heller noe jeg IKKE har spist...

"Oi.. Noen har smelt deg på med bolle i ovnen iallefall!"

Svar1: For ei rar formulering.. det heiter "jasså, du har bolle i ovnen?" eller "Oi.. noken har smelt deg på tjukka.."

Svar2: Nei, det er nok eit winerbrød

Svar3: ja, du og! Gratulerer!:D

Hehe, typisk med sånnne svar, er at dei dukkar opp leeenge etter at ein treng dei..:P

Skrevet

gikk med elise og var på jobb.

snudde meg og de så magen i profil.

dæven du va diger, e itj nå tvil om ka du har gjort,kom det fra en gutt i butikken

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...