Herlige barn har jeg fått Skrevet 19. september 2008 #1 Skrevet 19. september 2008 Har fått så skrekkelig smerte i venstre fot, men det er ikke rødt og hovent slik det blir ved en blodpropp, men i tillegg dovner foten ofte av, er helt ille og stå på den når den først har sovnet av. I kveld rett og slett varmer det i hele venstre legg/og bakside og forside av låret. Skikkelig ubehagelig er det. Har ikke det minste lyst og kontakte legevakta og si jeg tror det kan være blodpropp, men før en evnt blodpropp begynner og vandre i kroppen så blir vel da leggen og evnt låret rødt og hovent? Noen som har erfaring med blodpropp? Venstre legg er mer spent enn høyre, dvs vondt og massere den også.
cherry coke Skrevet 19. september 2008 #2 Skrevet 19. september 2008 Aner ikke hva det kan være, men det skader jo ikke å ta en tlf til legevakten å si du er bekymret? De vil jo da vurdere om du bør dra til legen eller ei. Lykke til=)
milla84 Skrevet 19. september 2008 #3 Skrevet 19. september 2008 Blodpropper kan være veldig forskjellige alt etter strl og hvor de sitter. Det fikk hvertfall jeg beskjed om når jeg hadde blodpropp i lungene. De fleste som har blodpropp der har jo først hatt det i beinet. Men jeg kan ikke si at jeg merket noe i beinet mitt.... har du noe blodpropp i familien da? Ikke beroligende kanskje det her.
Heaven har født::) Skrevet 19. september 2008 #4 Skrevet 19. september 2008 Hei. Dette er nok ikke beroligende. En blodpropp kan løsne når som helst, så jeg syntes du skal kontakte legevakten for sikkerhets skyld jeg. Har selv hatt blodpropp for noen år siden( i magen) og er livredd for å få det igjen nå som jeg har barn å ta vare på... Ring å snakk med dem. Det der høres ikke bra ut. Lykke til.. Håper det er noe helt annet som gjør det...
Herlige barn har jeg fått Skrevet 19. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 19. september 2008 Nei ingen i familien har såvidt jeg vet hatt blodpropp, har ikke hatt dette før, trodde det i tilfelle var noe som kom sakte men sikkert! Det eneste som hjelper er om jeg smører på orudis/ibux flytende og har leggen i varmt vann. Tenkte først det kunne være urolige bein slik man leser om, evnt åreknute, men mannen min ser ingen åreknuter på meg! Ser det ant i noen timer før jeg kontakter legevakta!
ops-We-did-it-again. Skrevet 19. september 2008 #6 Skrevet 19. september 2008 hei...jeg har hatt blodpropp i begge bena. Men usikkert å si om du har det. Jeg fikk kjempe vondt i ene benet, opphovnet og kunne nesten ikke gå. men jeg ble ikke rød og følte ikke at benet mitt dovnet vekk/ sovnet. Men jeg ble så syk at jeg ble innlagt på sykehus. Vist jeg var deg så hadde jeg kontaktet legevakta og hørt hva de sa. Blodpropp er ikke noe å vente med til den beveger seg/ løsner. Da dette kan være veldig farlig....ring legevakta, ikke stuss....lykke til.
milla84 Skrevet 19. september 2008 #7 Skrevet 19. september 2008 Ja enig. Ring legevakta. Dette er ikke noe å se ann som en forkjølelse f.eks.
Herlige barn har jeg fått Skrevet 19. september 2008 Forfatter #8 Skrevet 19. september 2008 Moren min glemte noen blodfortynnende sist hun var her, skader det og ta noen og se om det blir vekke eller blir mindre ubehagelig? Klarer og gå på foten, men det er et enormt "spenn" i den, verre enn når man har hatt leggkrampe.
Poteto Skrevet 19. september 2008 #9 Skrevet 19. september 2008 e du sprø? ne, dei tar du ikke.. ring legevakta.. ser ikke helt problemet med å ta EN tlf?
ops-We-did-it-again. Skrevet 19. september 2008 #10 Skrevet 19. september 2008 Nei, det vil ikke hjelpe. En blodpropp løser seg ikke så fort opp. Og blodfortynnende skal man ikke bare ta uten å vite hvor mye man skal ha. Det er farlig å få for tynt blod, da det kan gi indre blødninger. Men for å berolige deg litt, så kan det jo være at du har fått en nerve i klem eller noe slikt. Men igjen ring legevakta og hør.
Herlige barn har jeg fått Skrevet 19. september 2008 Forfatter #11 Skrevet 19. september 2008 Ok ringer legevakta nå, vil ikke virke som noen hypokonder heller så derfor gruer jeg meg til den tlf samtalen!
milla84 Skrevet 19. september 2008 #12 Skrevet 19. september 2008 Ja også blir du alltid behandla med sprøyter ved en blodpropp. For det har umiddelbar virkning. Hvertfall fikk ejg det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå