*gull ungen* FØDEKLAR!! Skrevet 19. september 2008 #1 Skrevet 19. september 2008 ser det er noen her som vokser seg nedentil... er ikke det uhorvelig vondt!!!kan ikke gå ann det...gjør dere det hele veien da?? eller bare bikini linja?? jeg har barbert meg nedentill siden jeg var 14 å syns det er ekkelt med hår nedentil..men nå har jeg hvert så stor at jeg ikke har fått det til... jeg gjorde det i går tok vel 2 timer nesten trodde jeg skulle ha gitt opp mange ganger...men det gikk a-. vet ikke hva de syns eller vi på føden at en skal ha hår eller ikke?? syns det er ekkelt å rart..for mange leger sier ikke barber deg nedentil for det er ikke bra!!så a vet ikke jeg?? mange spørsmål..men håper noen vil svare??
Mrs. Bouquet Skrevet 19. september 2008 #3 Skrevet 19. september 2008 Jeg syns ikke det er noe problem å barbere seg. Gjorde det hele svangerskapet sist, og med bekkenløsning. Men når det er sagt så har jeg liten peiling på voksing, og har heller ikke noe ønske om å få noe hjelp til hårfjerning nedentil. Hvordan du er behåret under fødselen betyr ingeting for fødselshjelperne, de ser både den ene og andre varianten daglig. Generelt sett mener jeg alle som skal i fødsel bør gjøre som de pleier fordi endringer fort kan føre til ekstra plager, enten med kløe om du skal la det vokse ut eller med hudirritasjon om du pluselig barberer deg. Og tiden etter fødsel har man nok av andre ting som er plagsomt og trenger ikke det på toppen. Men hygiene på utstyret som blir brukt er veldig nøye etter fødselen. Sånn helsemessig er det nok best å la det gro naturlig uten å tukle i det hele tatt, men det er vel kanskje ikke særlig fristende.
Lullunutu Skrevet 19. september 2008 #4 Skrevet 19. september 2008 Det anbefales jo at man ikke skal barbere/vokse seg nedentil pga bakterier, er jo hår der i utgangspunktet av en grunn... Man kan visst få infeksjoner osv, spesielt etter fødsel... Men hittil har jeg barbert meg, er i uke 33 nå... Klarer ennå å se hvis jeg virkelig prøver hardt, men om ikke lenge må jeg nok barbere bare ved å kjenne etter hvor den skal føres.... Klarer nok ikke å la vær å gjøre det, er noe jeg har gjort siden jeg var 16 år så...
Bamse&baby+spire*fødeklar* Skrevet 20. september 2008 #5 Skrevet 20. september 2008 hm..jeg vokset meg fast en stund..tok da brasiliansk(alt).d er jo verst første gangen da..etter d er d ikke særlig ille, om man ikke lar d gå for lang tid og lar være å barbere seg der. om man barberer, lager man ris til egen bak, og da er d som å starte helt på ny igjen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå