Anonym bruker Skrevet 19. september 2008 #1 Skrevet 19. september 2008 Jeg er nødt til og slutte å amme min snart 4 mndr gamle sønn, pga jeg skal begynne på tabletter som gjør at jeg ikke kan amme han mer.. Syns det er ufattelig trist og skulle gjerne ha ammet han mye lengre, sliter med dårlig samvittighet..han elsker og ligge på puppen og kose seg, så blir det plutselig helt slutt på det, lurer på hva han tenker/føler da.. Han får mme på kveldene og er godt vant med og få flaske så det blir ikke noe problem, men ammingen er kos både for meg og lille gutt.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2008 #2 Skrevet 19. september 2008 Ikke vær lei deg, du kan sove med han, holde han inntil deg hele tiden om du vil. Det er veldig følsomt å slutte å amme, og særlig siden du er nødt p.g.a.medisinene. Gutten din har jo en kjærlig mamma, selv om han må få melk fra flaske. Snart skal han begynne med fast føde også (6 mnd alder, eller deromkring) og da er ikke puppefokuset så sterkt lenger. Lykke til, dere vil ha det like fint:)!
Anonym bruker Skrevet 19. september 2008 #4 Skrevet 19. september 2008 Åssen medisiner er det? Fikk antidepressiver jeg men det gikk greit å amme sa jordmor, lege og helsesøster..sikker på at du MÅ slutte?? Skjønner godt at du koser deg. Gråt jeg når min ikke ville ha mer pupp, enda han da var 9 måneder.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2008 #5 Skrevet 19. september 2008 Cipralex, spurte legen om jeg kunne fortsette og amme, men han sa at det burde jeg absolutt ikke gjøre..
Anonym bruker Skrevet 19. september 2008 #6 Skrevet 19. september 2008 Da synes jeg faktisk du skal ringe føden, for de har mer greie på dette en en allmenn lege. De sier nei bare for sikkerhets skyld. Hvis du ikke kan det i følge de på føden, så spør du om de er andre alternativer en cipralex. Har selv prøvd den og den funka dårlig. Det er MANGE antidepressiver og det går fint an å finne en som går sammen med amming. Så ring i morgen den dag! Så kanskje får du amme til han er to år Hilsen meg som la inn i sted.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2008 #7 Skrevet 19. september 2008 Ringer føden i morgen jeg da, takk for hjelpen
Anonym bruker Skrevet 19. september 2008 #8 Skrevet 19. september 2008 Vet du, dette syns jeg du skal sjekke grundigere opp. Legen leser bare i felleskatalogen og der står det som regel alltid at det ikke er greit. Jeg trodde også at jeg var nødt til å slutte og amme som deg, av samme grunn og da mini var 4 mnd faktisk. Var ikke samme antidepressiva, men fluoxetin. Og det endte med at jeg fortsatte å amme fordi forskning viste at det var minimale farer for babyen. Sjekk denne legemiddeluavhengige databasen for helsepersonell: relis.no -søk i databasen på cipralex og amming. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 20. september 2008 #9 Skrevet 20. september 2008 Nå lurer jeg på hvodan det gikk med deg da. Ringt føden? *spent* Håper det gikk bra!!! Hilsen anonym lenger opp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå