Gå til innhold

Da har jeg født, dagen etter termin:-D


mama73 m/tre søte små

Anbefalte innlegg

Slimproppen gikk kl 0530 på termindagen 16.9 etter en natt med intense, sterke kynnere. Riene kom ganske umiddelbart. Dro til sykehuset og hadde 3-4 cm åpning kl 15. Før det gikk jeg rundt i stua og smilte og lo mens jeg tok tiden på riene og pustet meg gjennom dem. Synes det hele var spennende og interessant.

 

Hadde kjempefin åpningsprogresjon uten noe annet smertestillende enn dusj, akupunktur og varme omslag.

Begynte på ABC, men ble dessverre sendt over på føde A etter 7 1/2 -8 timer, da riene stagnerte etter 8 cm, pga arrdannelse på livmormunn etter cervix konisering. Jordmor mente at det ikke var normalt å skulle ha så store smerter som jeg hadde, så anbefalte meg epidural og lystgass. Jordmor på ABC mente jeg ville ha født kl 22 på kvelden med min progresjon, men sånn ble det da dessverre ikke.

 

Var utrolig sliten etter stagneringen av de to siste cm, og fikk epidural og lystgass på føde A. Var som å komme til himmelen og kjente knapt riene og sov meg gjennom flere av dem.

 

Lillegutt var ute kl 0657 17.9. Perfekt og fin:-D

4218 g, 51 cm og 37 rundt hodet.

 

Neste gang mente alle at fødselen ville gå mye fortere for nå har lillegutt banet vei for de andre som måtte komme, slik at arrdannselen ikke vil være i veien! Prøver ABC igjen da også.

 

Det er virkelig den mest spennende reisen jeg har vært med på, og jeg ble kjent med sider hos meg selv jeg ikke ante fantes. Ante ikke at jeg var så sterk og sta. Skikkelig "ut av dæ sjæl opplevelse". Man blir utrolig stolt av seg selv etterpå. Helt fantastisk!

Gled dere:-D

 

Nå skal vi kose oss masse med lille gutten vår og gleder oss til mange fine og lærerike stunder.

 

Lykke til alle sammen!

 

PS! Jeg oppdaterer terminlista imorgen, fint om noen andre kan ta over stafettpinnen etter meg;)

 

Stor klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så mye.. :) Ser også fram til fødselen, håper den kan bli så naturlig som mulig..! Deilig at gutten kom nesten på termin, så slapp du å vente så masse :) Kos dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...