Anonym bruker Skrevet 19. september 2008 #1 Skrevet 19. september 2008 Hvordan klarer dere å holde energien oppe? Jeg er så sliten og lei hele tiden og det er, ja veldig slitsomt! Prøver å holde maska, og late som om alt er bra, mens jeg har mest lyst til å grine. Har vært en del alene med ungene som er fra 4 år og nedover (3stk), mens mannen min har vært på jobbreiser. Blir så trist når jeg hører at jeg kjefter helt urimelig på de to eldste bare fordi tålmodigheten er på nullpunktet. Prøver å rekke barnehage og div, mens jentene har allverdens tid:) Føler meg aldri ordentlig gla, selv når alt burde vært bra:( Prøver å rose og oppmuntre og være gla' og positiv mot ungene, men plutselig gjør de noe og jeg "klikker". Ikke veldig flink til å få det ut heller, så mye innesperret dritt her ja... Selvtilitten gidder jeg ikke snakke om en gang. Skjønner ikke helt hvorfor jeg føler det sånn når alt egentlig er bra, ungene er snille og skjønne, mannen er en perle, alt ligger tilrette for et herlig liv og jeg er bare lei meg. Ganske flink til å ta meg sammen, bare litt redd for om det plutselig skal rakne en dag, og jeg blir lagt inn på galehuset!!
Anonym bruker Skrevet 19. september 2008 #2 Skrevet 19. september 2008 Siden du snakker om morgenstress, så tenker jeg at du er i full jobb. Er det nødvendig? Kan du kutte i stillingen din? Hvertfall for noen år. Vet alt om morgenstress, og hva det kan gjøre med en. Er alenemor med en med ADHD;)
FuckFace Skrevet 19. september 2008 #3 Skrevet 19. september 2008 Har du råd til å kutte stillingen, hadde jeg gjort det. Jobbe 80% f.eks. Fri en dag i uken, eller kortere dager. Hadde jeg hatt råd, hadde jeg gjort det uten å stusse! Tenk å bruke en liten time på å forberede huset, middagen eller bare slappet av før du henter ungene i barnehage... Du får hentet inn endel energi på det! Har du familie eller venner som kunne passet barna en dag der du kunne gjort det du ville? Tror ikke det er noen som er sprudlende hele dagen. Selv er jeg en sprudlende person... på jobb og ute blant folk... men hjemme er jeg heeeelt meg selv, det de mørke, skremmende og svingende sidene kommer frem... hehehe Barn kan ta knekken på alle og enhver... Er også mye alene med barna da gubben jobber offshore, men jeg prøver å beherkse meg når jeg er alene, om jeg kan si det sånn, og ikke la stresset ta overhånd. Så unner jeg meg av og til en tur til en venninne eller noe når gubben er hjemme. Funker det! Det høres ut på deg som du trenger litt alene tid til å slappe av for å hente deg inn igjen. Kanskje barnevakt med en liten helgetur med mannen din?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå