Gå til innhold

Jeg har kjørt på en katt :-(((

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på vei hjem fra jobb nå, og da spratt det en katt rett forann bilen. Jeg kjørte i 80 km i timen, så hadde ikke sjans til å stoppe :-(

Sambo har nå tatt bilen for å se hva vi må gjøre med katten... Jeg så etter den, men fant den ikke....

Jeg er så lei meg...

Så hva gjør vi nå? Hva om vi ikke finner den? Skal vi melde fra noe sted?

Er helt på gråten jeg nå...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, det er jo helt forferdelig! Hvordan går det med deg?

Om dere finner den (det håper jeg) så må dere se etter halsbånd, etter et tlf nr dere kan ringe. Hvis ikke. lever den til dyrelegen, for den er kanskje microchippet.

Og sett inn en annonse i avisen, med dato, sted og beskrivelse. Gjerne en lapp på nærbutikken der det skjedde også.

Og hvis dere ikke finner den, sett inn en annonse i avisen likevel. Det er sikkert noen som lurer på hvor katten deres er...=(

Skrevet

Er vel lurt å melde det til politiet.

Så kan de kanskje hjelpe om noen melder katten savnet.

Viltnemda tar vel bare vilt tror jeg..... Men om du virkelig traff katten skikkelig i 80 km så er den nok død, men kan ha blitt kastet langt unna bilen.

Uff, går det bra med deg eller???? Det er en veldig vond følelse å kjøre på noe/noen.

Håper du får sove i natt.

Skrevet

Skal jeg melde det til politiet?

Sambo har sett og sett etter veien med lommelykt nå, men han finner den ikke :-(

Uff, jeg er helt kvalm... er på gråten og er helt skjelven... har aldri kjørt på et dyr før. Og er så vondt når jeg vet det er noen som eier den :-(

Er det noe mer jeg kan gjøre? Får sette inn en notis i avisa...

Snufs....

Skrevet

Sett inn annonse i avisen og heng opp en lapp på butikken også. Da har du gjort det du kan.

Skrevet

Jeg klarer ikke la være å tenke på katten... som kanskje ligger et sted og har vondt :-( Og på de som eier den.

Får oppgi sambo sitt tlfnr. i annonsen, for jeg klarer ikke å snakke med eierene om de skulle ringe. Da begynner jeg å grine :-(

Skrevet

Åh, føler virkelig med deg, selv om jeg aldri har kjørt på en katt og håper jeg aldri kommer til å gjøre det heller.

Kjørte forbi en påkjørt katt på vei hjem i dag, den lå midt i veien, så jeg gikk ut å flyttet den. Begynte å grine, jeg... Har katt sjøl og hadde hatt en ræva dag, men syns det var så trist at noen har kjørt på den og bare latt den ligge der!

Du har tross alt gjort mer enn mange alle andre ville gjort i din situasjon!

Skrevet

Ja...mange alle andre... ikke alle andre, men mange andre!!!

Skrevet

Huff, ja, jeg håper ikke eierene blir sinte på meg om de tar kontakt :-( Jeg hadde virkelig ikke sjansj til å unngå den.

Sambo leiter enda... men, han tvilte på han fant den...

Har hatt en ille dag på jobb i dag også, så nå rant liksom begeret over.

Skrevet

uff a meg. stakkars deg da. skjønner du er fortvilet nå..

men jeg blir veldig glad for at du prøver allt for å finne den og eventuelt også få tak i eierene.

vi mistet katten vår som ikke var blitt 2 år en gang. det er vel to år siden nå. hun kom ikke hjem den natten og det var helt forferdelig altså. hun pleide å komme inn rundt 9 hver kveld. og når klokken var halv ti begynte jeg å bli bekymret. vi ventet og ventet men hun kom ikke. hadde på klokken om natta og sto opp flere ganger å ropte på henne. vei leita over alt. helt grusomt. vi hadde ikke merket henne heller, ringte dyrlegen å spurte om de hadde fått inn noen katt og det hadde de.

hun var død selvfølgelig. men ble så glad for da slapp vi å lure p hvor hun var. hun ble påkjørt rett nede i svingen for oss. glad jeg ikke satt på terrasse eller noe da. for da hadde jeg sett det. det værste var at hun kom inn og spiste. også tenkte jeg at nå er det jo litt sent så hun fikk være inne. likte best at hun var inne om natten. men så maset hun sånn så jeg slapp henne ut og tenkte jo at hun kommer vel inn for kvelden. hun gjorde jo alltid det. men da gikk det jo galt. tenker på det noen ganger at hvis jeg ikke hadde sluppet henne ut hadde det ikke skjedd. uff. men vi fikk fort ny katt som er broren hennes. samme mor og sånn. han ble født to dager etter dette skjedde. han er veldig lik henne da=)

men de som hadde kjørt på henne la igjen nr sitt hos dyrlegen. jeg ringte og takket de faktisk. for jeg ble veldig glad for at de kjørte henne dit. for da fikk vi vite det, se henne og ta henne med oss og begrave henne. så jeg ble glad for at de gjorde det og ikke lot henne ligge der å dø. for hun levde jo, men dyrlegen sa de kunne ikke redde henne.

så jeg håper du får tak i de som eventuelt eier den katten. og de blir sikkert ikke sur. jeg ville blitt glad. for det er forferdelig å ikke vite. jeg ble roligere inni meg da. hun fikk hjelp, og de avlivet henne så hun slapp å lide mer. men uansett skulle nå ønske det ikke skjedde selvfølgelig.

Skrevet

Du..... det er ikke stort mer å gjør vet du....

Finner dere den ikke, så kan dere ikke lete til i morgen....

Den er nok mest sannsynlig død og da kjenner den jo ingen smerte.

Synes faktisk mer synd på deg her jeg da....

Ta deg et glass vin eller noe du,....

Så legger du deg på armen til sambo og prøver å sove litt...

Skrevet

Har kommet fram til at vi setter opp lapp på butikken nå først. Mest sansynlig at de kan se den lappen. Men, er det vanlig at vi skriver på tlfnr. vårt? Bør vi gjøre det?

Sambo kom hjem nå, og han hadde ikke funnet den :-( Han har sett etter den lenge nå, på begge sider av veien, på gangstien med lommelykt, til og med tatt bilen og kjørt ut på jordet. Uten hell :-(

Hadde vi enda funnet katten, selv om den er død... da hadde jeg i allefall visst at den ikke hadde vondt :-( Det syns jeg er det verste. Det gnager meg...

Sambo skal ut å kjøre en tur i mårra når jeg er ferdig på jobb, i dagslys, for å se da.

Sambp sier at vi ikke får gjort noe mer, og at sånn er det med dyr, det kan skje alle. Men, jeg klarer ikke å legge det fra meg.

Skrevet

Uff, så forferdelig leit.

Vår pus er 5 mnd og jeg hadde blitt forferdelig trist om noe hadde skjedd med den. Om noen skulle ha kjørt på den hadde jeg satt umåtelig pris på om det hadde kommet opp lapp i butikken, evt avisen. Jeg hadde håpet det hadde stått et telefonnr der. Ikke for å ringe å kjefte, men for å få bekreftet at det er vår katt, tidspunkt osv.

Jeg blir helt på gråten på dine, og kattens vegne. For en flott samboer du har som leter slik. Sett nr hans i annonsen så slipper du å prate med dem. Det hadde jeg ville gjort om det var meg.

Skrevet

Sett opp en lapp på butikker og i avisen - i tillegg til at du melder fra til dyrlegen.

Skrevet

Da får vi gjøre det... håper kanskje på at sambo finner den i mårra i dagslys (helst død, slik at den ikke lider).

Skal jeg melde fra til dyrlegen? I tilfelle noen ringer dit for å forhøre seg tenkte du på?

Skrevet

Huff...så vondt å oppleve for deg.

Håper sammen med deg at katten ikke lider, og at eierne ser lappen på butikken.

Skrevet

Ja, dette var verre enn jeg trodde. Hører og leser jo støtt og stadig om folk som har kjørt på en katt, men blir noe heeelt annet når en gjør det selv.

Men, jeg må bare prøve å roe meg litt ned. Vi får ikke gjort noe mer i dag, og jeg må prøve å sove noen timer før jeg skal på jobb kl. 07 i mårra.

Spørs om jeg klarer.

Skrevet

Jepp, greit for dyrlegekontorene å vite om at det er en katt som har blitt påkjørt.

Så du kattens farger og lign?

Når eierne ringer til dyrlegen for å forhøre seg, kan det være fint at de har fått inn melding på at det er en katt som er blitt påkjørt.

Skrevet

Da skal vi gjøre det og.

Jeg så nesten ingenting, jeg. Den kom som en kule ut i veien. Jeg rakk ikke å tenke en gang.

Eneste jeg så av det lille glimtet jeg så av den, var at det var noe hvitt på den+brunt eller svart.

Skrevet

Det kan jo hende at katten klarer seg også. Jeg har vært med å kjøre på en katt. Vi leita etter den, men fant den ikke. Sjåføren kjente eieren, og ringte dem. Katten dukka opp en time seinere, like hel. Eieren tok den med til dyrelegen, men den hadde knapt en skramme. Dyrlegen mente den hadde flaks med hvor vi hadde truffet den, og det kan jo du også ha hatt.

Skrevet

Uff, jo det kan jo hende... men, i 80 km i timen da? Går det ann?

Skrevet

Ok... får krysse fingra for det... det verste er å ikke vite.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...